برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو برای رفع ناترازی برق

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که طبق توضیحات وزیر پیشنهادی نیرو ۱۸ هزار مگاوات در کشور ناترازی برق داریم لذا توسعه و تکمیل نیروگاه‌ها و اصلاح الگوی مصرف از جمله برنامه‌های آقای علی‌آبادی برای رفع ناترازی برق است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،‌ ابراهیم رضایی در توضیح جلسه عصر امروز؛ دوشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جلسه عصر امروز با حضور علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو برگزار شد؛ آقای علی آبادی ضمن تشریح برنامه‌های خود به بیان سوابق کاری‌اش پرداخت و به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

وی اضافه کرد: وزیر پیشنهادی نیرو بیان کرد که مساله اصلی در حوزه وزارت نیرو، ناترازی در آب و برق است و این‌که باید برنامه‌های مصوب و کامل و قانون اجرایی شود؛ در بحث ناترازی برق نیز اعلام کرد که ۱۸ هزار مگاوات در کشور ناترازی برق داریم و در عین حال برنامه‌اش را برای رفع این ناترازی را اقداماتی در دو بخش تولید و مصرف تشریح کرد.

 رضایی ادامه داد: آقای علی‌آبادی در تشریح برنامه‌های خود گفت که نیروگاه‌های فرسوده باید بازسازی و نیروگاه‌های نیمه‌تمام تکمیل شود. همچنین نیروگاه‌های تجدیدپذیر توسعه یافته و در اولویت باشند.

به گفته وی،‌ تبادلات با همسایگان، ذخیره‌سازی و اصلاح مصرف از دیگر تاکیدات وزیر پیشنهادی بود لذا توسعه و تکمیل نیروگاه‌ها و اجرای تکالیف قانونی در این زمینه و اصلاح الگوی مصرف را از جمله برنامه‌های خود برای رفع ناترازی برق بیان کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برنامه‌های علی‌آبادی برای رفع ناترازی آب گفت: برای رفع ناترازی آب باید به سمت احداث طرح‌های سازه‌ای، تولید آب، توسعه آب شیرین‌کن‌ها، مهار آب‌های مرزی، تصفیه آب و مدیریت مصرف رفت.

رضایی با اشاره به سوالات و دیدگاه های اعضای کمیسیون گفت: وزیر پیشنهادی نیرو در پاسخ به مطالب نمایندگان، ضمن تقدیر از اقدامات وزرای قبلی نیرو بیان داشت که عمده مشکلات ما در حوزه آب و برق به اقتصاد بر می‌گردد و حل این مشکلات اراده و تصمیم ملی می‌خواهد.

وی اضافه کرد: در این جلسه انتقاداتی به مسئولیت فعلی علی آبادی در حوزه خودرو و وزارت صمت مطرح شد که در پاسخ توضیح داده شد که در موضوع خودرو افتخارآمیزترین اقدامات و کارهای زیربنایی انجام شده و صنعت خودرو نجات پیدا خواهد کرد. برای تولید ماشین‌های جدید با کمک صنایع دانش بنیان، سرمایه گذاری شده و باید صنعت واقعی خودرو شکل بگیرد. البته طبق گفته علی آبادی بزرگترین مشکل ما عدم توازن و تطابق بین قیمت تمام شده و قیمت فروش خودرو است.

رضایی خاطرنشان کرد: همچنین نمایندگان با انتقاد از قطعی برق صنایع، تاکید کردند که باید این مشکل حل شده و برق صنایع قطع نشود؛ فعال‌سازی دیپلماسی آب، احیای حقوق آبی کشور، توجه به تغییرات اقلیمی، اهمیت مدیریت مصرف و فرهنگ سازی، رفع مشکلات آب شرب و کشاورزی و تامین آب پایدار نقاط مختلف کشور، اصلاح مصرف آب، توجه به اهمیت آب و ممانعت از خروج آب از کشور، جمع آوری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز، برخورد با مشترکان پرمصرف، رسیدگی به واحدهای تولیدی و توسعه آب شیرین کن ها از جمله مواردی بود که اعضای کمیسیون مطرح کردند.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل