بانک توسعه تعاون عمده خدمات خود را در بخش تعاون ارائه می دهد

نعمت اله رضایی، رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در گفت‌وگو با شهر بورس اظهار داشت: بانک توسعه تعاون عمده خدمات خود را باید در بخش تعاون انجام دهد، چراکه بر اساس اساسنامه بانک، حداقل ۷۰ درصد خدمات و تسهیلاتی که بانک پرداخت می‌کند، در بخش به بخش تعاون باید باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا این بانک تمام ظرفیت خود را به کار می‌گیرد تا بتواند این قانون را کاملا اجرایی کند.

وی افزود: بر اساس قانون اساسی ۲۵ درصد اقتصاد کشور باید در بخش تعاون باشد؛ بنابراین نه تنها بانک توسعه تعاون بلکه سایر بانک‌ها هم باید تمام سعی خود را بر این داشته باشند که از بخش تعاون که بخش مردمی اقتصاد است، حمایت بیشتری کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: طبیعی است که بانک توسعه تعاون با سهم کمتر از یک درصد در نظام بانکی نمی‌تواند ۲۵ درصد اقتصاد کشور را به دوش بکشد و سایر بانک‌ها نیز باید در این زمینه سهیم باشند؛ از طرف دیگر اقتصاد کشور عمدتاً اقتصاد بانک محور است.

وی با بیان اینکه در دنیا عمدتاً برای تامین منابع، بازار سرمایه و بازار پولی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، گفت: بر اساس آمارها بیش از ۸۵ درصد بار تامین مالی نظام اقتصادی کشور ما را بانک‌ها بر عهده دارند؛ پس طبیعی است که هم باید به بانک‌ها توجه شود و هم از سوی دیگر کاری کنیم بازار سرمایه فعال‌تر شود و عمده چالش شرکت‌ها از طریق بازار سرمایه تامین شود ‌و بانک‌ها در زمینه‌ سرمایه گذاری‌های بلند مدت فعال‌تر شوند.

خروج از نسخه موبایل