اختصاص تسهیلات حمایتی بانک توسعه تعاون به طرح های تولید برق در استان یزد

سرپرست مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان یزد گفت: در سال جاری بیش از پانصد میلیارد ریال تسهیلات حمایتی از سوی این بانک به طرح های نیروگاهی تولید برق استان اختصاص یافته است.

سرپرست مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان یزد گفت: در سال جاری بیش از پانصد میلیارد ریال تسهیلات حمایتی از سوی این بانک به طرح های نیروگاهی تولید برق استان اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی مدیریت شعب استان یزد ، مهدی یاسایی با اشاره به حمایت و توجه ویژه بانک توسعه تعاون به اجرای طرح‌های ملی تولید برق در قالب پروژه های زیست محیطی، اظهار کرد: بانک توسعه تعاون با انعقاد قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات تلفیقی با صندوق ملی محیط ریست، نقش آفرینی مطلوبی در تولید انرژی های تجدید پذیر داشته است.

وی میزان تسهیلات ریالی پرداخت شده سال جاری از سوی بانک توسعه تعاون به متقاضیان ساخت نیروگاه خورشیدی در استان یزد را بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال و میزان تسهیلات ارزی پرداخت شده در استان یزد برای تولید برق را بیش از ۸ میلیون یورو عنوان کرد و افزود:از محل منابع داخلی بانک و قرارداد عاملیت این بانک با صندوق ملی محیط زیست، در سال جاری مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به یکی از شرکت های متقاضی ساخت نیروگاه خورسیدی در استان یزد اختصاص یافته که هم اکنون به بهره برداری رسیده است.

یاسایی ادامه داد: در سنوات گذشته نیز در حوزه ساخت نیروگاه تولید برق، بیش از ۸ میلیون یورو تسهیلات ارزی در استان یزد پرداخت شده که هم اکنون برق تولیدی این نیروگاه در شبکه برق کشور در حال استفاده می باشد.

وی تامین مالی شرکت های فعال در حوزه تولید و کمک به تعاونی ها را از دیگر امتیازات بانک توسعه تعاون در کمک به تولید و شکوفایی تعاونی ها دانست و تصریح کرد: مجوز پرداخت هزار و پانصد میلیارد ریال تسهیلات در قالب تامین مالی برای یکی از شرکت های تعاونی استان که در حوزه تولید برق وساخت نیروگاه فعالیت می کند، از سوی این بانک صادر شده که در حال پرداخت به این شرکت می باشد.

سرپرست مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان یزد با تاکید بر استمرار ارائه بسته های حمایتی این بانک در حوزه های مختلف، گفت: به منظور حمایت از طرح های محیط زیست از جمله تولید برق، نرخ سود تسهیلات پرداختی این بانک در طرح های زیست محیطی، کمتر از نرخ اعلامی بانک مرکزی می باشد.

وی اضافه کرد: پرداخت این تسهیلات با هدف کمک به توسعه نیروگاه های خورشیدی، حفاظت از منابع طبیعی و احیاء و بهره برداری پایدار از منابع پایه و محیط زیست در دستور کار قرار گرفته و کلیه متقاضیان دریافت تسهیلات می­توانند با مراجعه به سامانه http://iranemp.ir مربوط به صندوق ملی محیط ریست و با درج مشخصات طرح پیشنهادی، درخواست موردنظر را ثبت و پیگیری کنند.

یاسایی با اشاره به محدود بودن منابع نفت و گاز تصریح کرد: جهان امروزه به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر گام برداشته که بانک توسعه تعاون هم از این قافله عقب نمانده و در سال‌های اخیر به تامین مالی این نوع پروژه‌ها نیز توجه ویژه‌ای داشته است. این بانک از طریق ارائه تسهیلات ارزی و ریالی به سرمایه‌گذاران در زمینه احداث نیروگاه‌ها به توسعه منابع تولید برق در کشور کمک کرده است.

بانک‌ها از بازوهای اصلی کشور در توسعه فعالیت‌های حوزه انرژی به‌شمار می‌روند و به‌عنوان واسطه‌های مالی، نقش مهمی در تامین مالی پروژه‌های انرژی ایفا می‌کنند که در این میان، نقش بانک توسعه تعاون در این حوزه بسیار پررنگ بوده است.

خروج از نسخه موبایل