خارجی‌ها قیمت ملک ایران را بالا بردند/ عراقی‌ها اراضی خوزستان را خریداری کردند/ مهاجرت خوزستانی‌ها به ملایر

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ورود خارجی‌ها به بازار مسکن ایران منجر به افزایش قیمت ملک و زمین شده گفت: بومیان خوزستان در استان ملک و زمین نمی‌خرند چراکه دیگر زمینی نیست و اراضی مرغوب از سوی خارجی‌ها خریداری شده‌ است، اگر هم باشد قیمت آن به شدت افزایش پیدا کرده چراکه تقاضای خارجی‌ها قیمت‌ها را بالا برده‌ است.

یاسر دستمالچیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره ورود اتباع خارجی و سرمایه‌گذاران غیر ایرانی به بازار مسکن کشورمان اظهار داشت: به طور قطع با ورود سرمایه گذار خارجی به کشورمان مخالف نیستیم اما سرمایه‌گذاری آنها در بخش بازار مسکن و نه تولید مسکن، مخالف هستیم و خرید ملک از سوی خارجی‌ها با ترفند‌های دور زدن قانونِ ممانعت فروش زمین، ملک و مسکن به خارجی‌ها منجر به ایجاد اخلال در شبکه توزیع می‌شود و باعث افزایش قیمت‌ها در این بازار خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش فروش ملک زمین در برخی از مناطق کشورمان به ویژه شیراز، چابهار و …ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی محلی از این موضوع اطلاع دارند و برای این ترفند‌های خارجی‌ها برای دور زدن قوانین راهکارهایی هم وجود دارد و می‌توانیم خلا‌های قانونی را پر کنیم. کاملا از ترفندهایی که با استفاده از آن ممنوعیت فروش زمین و ملک به خارجی‌ها را دور می‌زنند، مطلع هستیم.       

منبع

ایلنا

خروج از نسخه موبایل