برگزاری دومین دوره مسابقات ملی گوهرتراشی در آبان ماه

واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو):
مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ، از برگزاری دومین دوره مسابقات ملی گوهرتراشی در آبان ماه امسال خبر داد.

سید ابومحمد هاشمی در نخستین جلسه هماهنگی کمیته راهبردی دومین دوره مسابقات ملی آزاد گوهرتراشی در استانداری کرمان، اظهار داشت: این مسابقات، بزرگ ترین رویداد صنعت گوهرسنگ در سطح ملی به شمار می آید و با توجه به تمهیدات انجام شده، “تراش فیروزه” نیز – برای نخستین بار- به رشته های مسابقه افزوده شده است. وی وجود فیروزه باکیفیت کرمان (شهربابک) را یکی از دلایل این امر اعلام کرد.

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ، تاکید کرد: با این اقدام در صدد برندینگ و یک اقدام ملی برای فیروزه ایرانی هستیم.

وی همچنین گفت: با توجه به ارزیابی ها و امتیازبندی های صورت گرفته، استان کرمان ( در بین ۳۱ استان کشور) حائز بالاترین امتیاز برای کسب میزبانی در سال جاری شد.

هاشمی گفت: شاخص هایی همچون زیرساخت، دسترسی، اقامت و … در انتخاب استان میزبان تاثیرگذار بوده است.

وی با ارایه گزارشی از فعالیت های انجام شده طرح توسعه گوهرسنگ که زیر نظر ایمیدرو فعالیت می کند، یادآور شد: نخستین دوره مسابقات ملی گوهرتراشی، به میزبانی شهر فردوس در استان خراسان جنوبی و با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان برگزار شد که در آن داوطلبان در سه رشته “دامله”، “کاروینگ” و “فست”، به رقابت پرداختند.

وی در ادامه سخنانش از همکاری شرکت ها بزرگ معدن و صنایع معدنی سخن گفت و افزود: علاوه مقامات و سازمان های استان کرمان، شرکت های معدنی نیز حمایت خود از صنعت گوهرسنگ و مسابقات ملی آن را اعلام کرده اند.

هاشمی گفت: در گوهرسنگ فعالیت‌های زیادی صورت گرفته و نخستین نمایشگاه تخصصی گوهرسنگ در سال گذشته برگزار شده است.

به گفته وی، مسابقات آزاد ملی مهارت با هدف شناسایی صنعتکاران داخلی، جایگاه مواد اولیه، تکمیل اکتشافات و حضور در بازارهای بین المللی و نمایشگاه‌های بین المللی برگزار می‌شود.

به اعتقاد این مدیر ایمیدرو، در کرمان اقدامات مناسبی در حوزه آموزش و تجهیز کارگاه‌ها انجام شده و زیرساخت‌های خوبی برای برگزاری این مسابقات در کرمان وجود دارد.

وی همچنین خبر داد: نمایشگاهی در حاشیه این مسابقات برپا خواهد شد تا مواد اولیه و ارزش افزوده استان کرمان را معرفی کنیم.

از سوی دیگر امیر حسن زاده معاون اقتصادی استانداری کرمان، با اشاره به پتانسیل های استان در توسعه صنعت گوهرسنگ، اظهار داشت: با توجه به اشتغال و درآمدزایی این صنعت، می توان “گوهرسنگ، معدن خانگی” را به عنوان شعار برگزید.

وی ضمن ابراز قدردانی از اقدامات ایمیدرو و مجری طرح توسعه گوهرسنگ، ادامه داد: با توسعه این صنعت، در واقع، معدن را با حداقل سرمایه، به خانه ها می بریم.

معاون استانداری کرمان از آمادگی استان برای حمایت از این صنعت خبر داد و گفت: با همکاری ایمیدرو که نقش حاکمیتی دارد، می توان چالش های سر راه توسعه صنعت گوهرسنگ ها را برطرف کرد.

خروج از نسخه موبایل