۲۰ روز منفی بورس در ۲۴ روز

امروز بازار بورس همچون اغلب روزهای گذشته منفی شد و شاخص کل با کاهش ۷۵۶۸ واحد به رقم یک میلیون و ۹۹۱ هزار واحد رسید. این بیستمین ریزش بورس در ۲۴ روز کاری اخیر بوده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، بازار سرمایه روز سه‌شنبه نیز همانند اغلب روزهای هفته‌های گذشته با افت مواجه شد. ریزش بورس از ابتدای اردیبهشت ماه امسال آغاز و تا پایان خرداد ادامه داشت.

پس از آن چند روز افزایش پیداکرد و مجددا در ۱۷ تیرماه روند کاهشی به خود گرفت که تا امروز ادامه داشته و روز گذشته کانال دو میلیون واحد را از دست داد. منفی امروز هم بیستمین ریزش بورس در ۲۴ روز کاری اخیر بوده است.

روز سه‌شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۷۵۶۸ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۹۹۱ هزار و ۸۴ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز با افت ۱۲۵۳ واحد در رقم ۶۳۲ هزار و ۴۵۳ واحد ایستاد.

امروز ۱۰۱ هزار معامله به ارزش حدود ۳۰۱۴ میلیارد تومان در بورس انجام شد.

نقشه بازار بورس ـ سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

فملی، فولاد و نوری بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس داشتند. فولاد، شستا و فملی نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

شاخص فرابورس ایران هم روز سه‌شنبه ۲۹ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۶۵۵ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس ۶۰ هزار فقره و ارزش آن ۵۱۶۰ میلیارد تومان بود.

آریا، حسینا و زاگرش بالاترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند. خنور، شفام و معین نیز نمادهای پرتراکنش روز سه‌شنبه بودند.

امروز جلسه فوق العاده شورای عالی بورس با محوریت بررسی آخرین وضعیت بازار سرمایه و پیشنهادات سازمان بورس برگزار خواهد شد.

دیروز نیز جلسه‌ای با همین مضمون با حضور معاونین و مدیران بانک مرکزی در سازمان بورس برگزار شد که نشست مثبتی بوده و خروجی آن جزو موضوعات اصلی جلسه امروز شورا خواهد بود.

از روز ۱۴ مردادماه به منظور کاهش اثر ریسک‌های سیستماتیک بر بازار سرمایه، دامنه نوسان از شش به منفی و مثبت یک درصد کاهش پیدا کرد.  

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که با توجه تداوم شرایط حاکم بر بازار سرمایه، در هفته گذشته و ریسک‌های سیستماتیک موثر بر آن، ضمن انجام بررسی‌های تکمیلی و پس از دریافت نظر بورس‌ها، مقرر شد محدودیت دامنه نوسان معاملات سهام و حق تقدم در هفته پیش رو نیز مشابه هفته گذشته، در دامنه مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی نیز در دامنه مثبت و منفی دو درصد برقرار باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل