پرداخت "ارز مسافرتی" به زائران اربعین بدون توقف

در تخصیص ارز مسافرتی زائران اربعین که قصد خروج از کشور به‌صورت هوایی را دارند، هیچ توقفی ایجاد نشده است.

به گزارش خبرنگار ایبنا؛ اخیرا خبری مبنی بر اینکه مسافران هوایی اربعین نمی‌توانند سهمیه ارز مسافرتی خود (۵۰۰ دلار) را در گیت‌های خروجی فرودگاه امام خمینی (ره) دریافت کنند، در برخی رسانه‌ها منتشر شده است.

ضمن تکذیب این خبر تأکید می‌شود که هیچ توقفی در تخصیص ارز مسافرتی زائران اربعین که قصد خروج از کشور به‌ صورت هوایی را دارند، ایجاد نشده است و پرداخت ارز مسافرتی در حال انجام است.

بر این اساس، همه زائران دارای بلیت پرواز از مبدأ ایران در صورتی که پیش از پرواز مبالغ مربوط به تخصیص ۵۰۰ دلار را از طریق اپلیکیشن بله در محدوده ۳ روز مانده به تاریخ پرواز پرداخت کرده باشند، می‌توانند پس از عبور از گیت‌های خروجی فرودگاه‌های مبدأ پرواز خود از تمامی فرودگاه‌های کشور، سهمیه ارز خود را از طریق باجه‌های حضوری یا عابربانک‌های تعبیه‌ شده دریافت کنند.

گفتنی است با تدبیر بانک مرکزی، برای اربعین امسال هم سهمیه ارزی ۲۰۰ هزار دیناری برای زائران اربعین در نظر گرفته شده است که با نرخ مرکز مبادله (حدود ۳۷ هزار تومان) در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

همانطور که بانک مرکزی قبلا هم تأکید کرده بود، دریافت ارز اربعین (دینار) تداخلی با دریافت ارز مسافرتی برای زائران نخواهد داشت.

خروج از نسخه موبایل