️ نوسانات ارزی ناشی از مسائل سیاسی است/ احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۷ با اتمام تنش‌ها

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ویتنام گفت: نوسانات اخیر بازار ارز به دلیل تنش‌های سیاسی ایجاد شده که کاملا مقطعی است.

به گزارش ایبنا؛ سید مصطفی موسوی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ویتنام با اشاره به تنش‌های سیاسی و امنیتی در پی شهادت اسماعیل هنیه و انتظار انتقام از رژیم صهیونیستی که باعث نوسانات ارزی شد، اظهار داشت: این بار هم شاهد تنش سیاسی و امنیتی جدید در داخل و منطقه هستیم که بلافاصله شوک و نوسانات ارزی را به دنبال داشت. البته با توجه به دلیل اصلی نوسانات اخیر که هیچ ارتباطی به پارامتر‌های اقتصادی ندارد، بعید می‌دانم این نوسانات ادامه دار و طولانی باشد.

 

نایب رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران ادامه داد: معتقدم بعد از پشت سر گذاشتن روز‌های اخیر و عدم درگیری و رخداد‌های سیاسی در منطقه، قیمت ارز نزولی خواهد شد. حتی بعید نیست در صورت برقراری آرامش و عدم بروز تنش جدید در منطقه، قیمت دلار دوباره به کانال ۵۷ هزار تومان بازگردد.

 

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر افزود: ادعای بازگشت قیمت‌ها به قبل از تنش داخلی و منطقه‌ای بر این اساس مطرح می‌شود که نوسانات اخیر هیچ دلیل منطقی و اقتصادی ندارد و ما بیشتر شاهد یک موج هیجانی موقت و مقطعی در بازار ارز هستیم که باعث افزایش قیمت شده است.

 

موسوی در پایان تاکید کرد: تجارب گذشته از جمله حمله ۱۳ آوریل نشان داد که بازار ارز بعد از نوسانات مقطعی و گذرا، مجددا به ثبات خود برگشت که ناشی از غیراقتصادی بودن عوامل نوسانات و مدیریت و اقدامات بانک مرکزی بود.

نود اقتصادی

خروج از نسخه موبایل