ساخت ابربزرگراه برق در انگلیس

رگولاتور انرژی انگلیس (Ofgem) به یک «ابربزرگراه برق کم کربن » به طول ۵۰۰ کیلومتر و به ارزش ۳.۴ میلیارد پوند، چراغ سبز نشان داده است که انرژی تجدیدپذیر را از شمال شرق اسکاتلند، به شمال انگلیس منتقل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رگولاتور انرژی انگلیس اعلام کرد فاز اول کابل برق زیردریایی «ایسترن گرین لینک»، ظرفیت انتقال میزان کافی از برق تجدیدپذیر تولید شده در مزارع بادی اسکاتلند را برای تامین برق ۲ میلیون خانه در انگلیس خواهد داشت.

انتظار می‌رود که کار بر روی این پروژه که توسط شرکت SSE با مشارکت شبکه ملی در دست ساخت است، در اواخر سال جاری آغاز شود و انتقال برق تا سال ۲۰۲۹ آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود پروژه دوم که توسط شبکه ملی و برق اسکاتلند هدایت می‌شود، ظرف چند هفته آینده، موافقت این رگولاتور را دریافت کند.

این بزرگترین سرمایه‌گذاری در شبکه برق انگلیس تا به امروز است که از طریق قبوض انرژی پرداخت خواهد شد و اولین پروژه از ۲۶ پروژه بزرگ شبکه انرژی است که رگولاتور انرژی انگلیس قصد دارد سریع  آن را پیگیری کند تا خانه‌های بیشتری بتوانند از تعداد روزافزون مزارع بادی فراساحلی انگلیس، بهره مند شوند.

طبق اعلام Ofgem، این طرح‌ها، برای ارتقای سیستم نیرو حیاتی هستند و اجازه می‌دهد انرژی تجدیدپذیر بیشتری به شبکه وارد شود. همچنین این طرح‌ها، نشان‌دهنده گامی بزرگ به سمت برنامه دولت جدید برای ایجاد یک سیستم برق پاک و بدون آلایندگی تا سال ۲۰۳۰ هستند.

جوناتان بررلی، مدیرعامل رگولاتور انرژی انگلیس گفت: یکپارچه‌سازی این فرآیند، به معنای آزادی عمل نامحدود برای توسعه‌دهندگان نیست، زیرا می‌توانیم وارد عمل شده و تنظیمات مالی را برای به حداکثر رساندن کارایی و سود مصرف‌کننده انجام دهیم.

انتظار می‌رود این آژانس، سطوح کم‌سابقه پروژه‌های کابل برق را در سال‌های آینده برای ارتقای شبکه به تصویب برساند تا بتواند برق تجدیدپذیر کافی را برای عمل به اهداف قانون الزام‌آور اقلیمی انگلیس، منتقل کند. با این حال، این طرح‌ها نگرانی‌هایی را در بسیاری از جوامع روستایی درباره تاثیر پروژه‌های انتقال جدید بر روستاها ایجاد کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه گاردین، بیشتر پروژه کابلی« ایسترن گرین لینک» که بین پیترهد در آبردین شایر و یک ایستگاه مبدل جدید در نیروگاه درکس در شمال یورکشایر ساخته می‌شود، در زیر بستر دریا در امتداد سواحل شرقی انگلیس امتداد خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل