قدردانی «متا» از رفع فیلتر اینستاگرام در ترکیه

شرکت «متا پلتفرم» از اقدام ترکیه در برقراری مجدد دسترسی به پلتفرم شبکه اجتماعی اینستاگرام در این کشور استقبال کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، سخنگوی شرکت «متا» در بیانیه‌ای اعلام کرد ما خوشنودیم که می‌بینیم اینستاگرام دوباره در ترکیه قابل دسترس شده است. این شرکت به گفت‌وگو با مقامات ترکیه درباره محتوا و حساب‌هایی که از سیاست‌های این شرکت تخطی می‌کنند، ادامه می‌دهد و در برابر هر گونه تخلف محتوا و حساب‌ها، همچنان اقدام خواهد کرد. این موضوع شامل حذف محتوایی می‌شود که از سیاست «متا» در خصوص سازمان‌ها و افراد خطرناک تخطی می‌کنند.

ترکیه، شنبه هفته جاری، دسترسی به اینستاگرام را پس از ۹ روز فیلتر آن، احیا و اعلام کرد شرکت «متا» پذیرفته است برای رسیدگی به نگرانی‌های دولت، با مقامات همکاری کند.

ترکیه دسترسی به اینستاگرام را در دوم اوت به دلیل کوتاهی در رعایت قوانین و مقررات این کشور، مسدود کرده بود. این ممنوعیت پس از آن صورت گرفت که مقامات ترکیه، اینستاگرام را متهم کردند پست‌های همدردی درباره ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس جنبش سیاسی حماس را حذف کرده است.

فیلتر اینستاگرام باعث نگرانی کاربران و شرکت‌های کوچکی شده بود که از طریق این پلتفرم، فعالیت داشتند. دادگاهی در شهر ازمیر، دوشنبه هفته جاری، دستور دستگیری یک زن را به اتهام نفرت پراکنی و توهین به رئیس جمهور صادر کرد که از ممنوعیت اینستاگرام انتقاد کرده بود.

«متا»  اعلام کرد این شرکت، سیاست‌های خود را تغییر نداده، اما موافقت کرده است درستی اقدامات انجام شده در خصوص محتوا و حساب‌های نقض کننده خط مشی این شرکت را در ترکیه در روزهای بعد از ترور هنیه، بازبینی کند.

مالک اینستاگرام اعلام کرده است محتوای پست شده توسط سیاستمداران ترکیه بر اساس رویکرد استاندارد این شرکت، به عنوان محتوای دارای ارزش خبری در نظر گرفته می‌شوند.

بر اساس گزارش رویترز، آمار استاتیستا نشان می‌دهد ترکیه از نظر استفاده از اینستاگرام، با بیش از ۵۷ میلیون کاربر، در رتبه پنجم جهانی قرار دارد. هند، آمریکا، برزیل و اندونزی در رتبه‌های اول تا چهارم ایستاده‌اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل