بهبود ذخایر ارزی کشور/ دلار به کانال قبلی برمی‌گردد

بازار ارز کشور به آن درجه از ثبات رسیده که تنش‌های سیاسی نمی‌تواند باعث ایجاد تلاطم‌های شدید در بازار ارز شود.

جعفر قادری؛ نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این موضوع که در دو سال گذشته فروش نفت کشور افزایش پیدا کرده که به تبع آن درآمد‌های ارزی نیز افزایش پیدا می‌کند به خبرنگار ایبنا گفت: ذخایر ارزی بانک مرکزی کافی است و این بانک می‌تواند نیاز متقاضیان واقعی را در مرکز مبادله ارز و طلای ایران تامین کند.

 

وی افزود: بهبود وضعیت منابع ارزی کشور سبب شده تا نیاز‌های کشور در بخش‌های مختلف از جمله تامین کالا‌های اساسی به نحو بهتری تامین شود و بانک مرکزی بتواند پاسخ مناسب‌تری به نیاز‌های ارزی کشور بدهد.

 

قادری تاکید کرد: به علت بهبود وضعیت منابع ارزی کشور و مدیریت خوب بانک مرکزی ما شاهد بودیم که در یک سال و نیم گذشته با وجود اتفاقات و حوادث امنیتی بزرگ در سطح منطقه بازار ارز کمترین تاثیر را از این حوادث امنیتی داشته است.

 

وی افزود: تکانه‌های ارزی کشور ناشی از حوادث امنیتی منطقه بسیار کمتر از تلاطم‌های بازار ارز در سال‌های گذشته بوده و هر بار بعد از تنش‌های سیاسی نرخ ارز به روند قبلی خود بازمی‌گشت.

 

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: بلافاصله بعد از ترور شهید اسماعیل هنیه شاهد بودیم که سواستفاده کنندگان و اخلالگران به بهانه این اتفاق با جوسازی و فضاسازی روانی باعث افزایش قیمت دلار در بازار شدند. 

 

وی افزود: در همان ساعت اولیه با فضاسازی دلالان قیمت دلار به حدود ۶۵ هزار تومان رسید؛ اما دوباره روند کاهشی قیمت آغاز شده به طوری که امیدوار هستیم نرخ دلار به کانال قبلی خود بازگردد.

 

قادری تاکید کرد: واقعیت این است که در یک سال و نیم گذشته بازار ارز کشور به آن درجه از ثبات رسیده که این فضاسازی و جوسازی‌ها نمی‌تواند باعث ایجاد تلاطم‌های شدید در بازار ارز شود و باید اشاره کنیم افزایش قیمت ناشی از شهادت رهبر سیاسی حماس به اندازه سال‌های گذشته نیست؛ بنابراین نرخ ارز به سطح قبلی برمی‌گردد.

خروج از نسخه موبایل