توزیع روزانه ۸۰ هزار گذرنامه

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به اینکه در آستانه پیاده‌روی اربعین حسینی، با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های شبکه پستی، روزانه به طور میانگین ۸۰ هزار گذرنامه در نشانی گیرندگان توزیع می‌شود، گفت: متقاضیان می‌توانند بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از دریافت نخستین پیامک حاوی بارکدپستی، از طریق سامانه رهگیری شرکت ملی پست به نشانی https://najatracking.post.ir فرایند سیر مرسوله خود را پیگیری کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمود لیائی -مدیرعامل شرکت ملی پست- با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار گذرنامه‌ توزیع شده، گفت: بخش زیادی از این گذرنامه‌ها، مربوط به زائران اربعین بوده است.

وی با اشاره به تسهیل در مراحل رهگیری و تحویل گذرنامه‌های امسال افزود: برای نخستین بار، روی تمامی پاکت‌های گذرنامه‌های زیارتی، شماره تماس گیرنده درج شده تا عملیات تحویل با سرعت بیشتری انجام شود.

به گفته وی، دفاتر کشیک عصرگاهی در ۹ ناحیه پستی تهران دایر شده تا هموطنانی که به هر دلیل مایل به دریافت گذرنامه در نوبت عصر هستند، با همراه داشتن بارکدپستی به دفتر پستی منطقه خود، مراجعه کرده و گذرنامه خود را تحویل بگیرند.

لیائی با اشاره به پیشینه ستاد اربعین شرکت ملی پست خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم با تشکیل ستاد اربعین که امسال سومین سال فعالیتش است در خدمت زائران ابا عبدالله هستیم و اولویت امسال را توزیع به موقع و سریع گذرنامه‌ها قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با فرهنگ سازی که صورت گرفت مردم از چند ماه پیش، نسبت به تمدید، تعویض یا درخواست گذرنامه اقدام کرده‌اند که این موضوع موجب شده ترافیک توزیع در این روزهای باقیمانده تا مراسم اربعین، عادی باشد، افزود: همچنین تعامل سازنده‌ای که بین ما و نیروی انتظامی به وجود آمده موجب شده، خدمت‌رسانی پست در حوزه گذرنامه هر سال با کیفیت مطلوب‌تری ارایه شود و رسوب و تاخیر به حداقل برسد.

مدیرعامل شرکت ملی پست موضوع نذر خدمت کارکنان پست را نیز یادآور شد و تصریح کرد: در برخی ایام، همکاران جمعه شب‌ها به خاطر نذر خدمت به زوار امام حسین (ع)، خارج از ساعات اداری گذرنامه‌ها را به دست گیرنده‌ها می‌رسانند.

معاون وزیر ارتباطات ایجاد باجه پاسخگویی حضوری به زوار در چهار راه لشگر (باجه مرکزی) از ساعت ۷ تا ۲۱ و  ارسال حداکثری گذرنامه‌های دریافتی از فراجا به استان‌ها تا قبل از حرکت خطوط روزانه پستی را از دیگر اقدامات پست به منظور تسریع در فرایند خدمت‌رسانی به زائران حسینی در تحویل گذرنامه‌ها ذکر کرد.

لیائی با تاکید بر اینکه تولید بارکد پستی به معنی تحویل گذرنامه به ادارات پست نیست، اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از دریافت نخستین پیامک حاوی بارکدپستی، از طریق سامانه رهگیری شرکت ملی پست به نشانی https://najatracking.post.ir فرایند سیر مرسوله خود را پیگیری کنند.

به گفته وی، رهگیری گذرنامه زیارتی با استفاده از چت بات پست در پیام‌رسان «بله» نیز از چند روز پیش راه اندازی شده است و هموطنانی که به این پیام‌رسان دسترسی دارند به شرط داشتن کدرهگیری می‌توانند از این طریق نیز گذرنامه خود را پیگیری کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به خدمات این شرکت در کشور عراق گفت: موضوع دیگر راه‌اندازی خدمت «زائر پست» است که سال گذشته با عنوان «پست یافته»، اجرا شد و امسال تغییراتی در آن ایجاد و مقرر شده ۸ ایستگاه با عنوان زائر پست در مسیر پیاده روی اربعین مستقر شود.

براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، لیائی با اشاره به اینکه ۲ ایستگاه از این ایستگاه‌ها در محل کنسولگری نجف و کربلا و ۶ ایستگاه دیگر در مسیر راهپیمایی اربعین در موکب‌های اصلی ایرانی است، تصریح کرد: سال گذشته این خدمت توسط یک سامانه نرم افزاری فقط در حد اسناد و مدارک مفقود شده بود، اما امسال تلفن همراه و کوله پشتی و افراد گمشده هم به این سامانه اضافه شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل