آفریقا، بازار جدید هند خواهد شد؟

داده‌های دولتی در بحبوحه تردیدها در مورد انعطاف‌پذیری اقتصاد جهانی نشان داد که کسری تجاری هند در ماه جولای به دلیل صادرات ضعیف افزایش یافته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، بر اساس نظرسنجی رویترز، کسری تجارت کالای هند در جولای ۲۳.۵ میلیارد دلار بود که بیشتر از انتظار اقتصاددانان برای ۲۱.۳۵ میلیارد دلار بود. در ماه ژوئن، کسری تجاری ۲۰.۹۸ میلیارد دلار بود.

داده‌ها نشان می‌دهد که صادرات کالای هند در ماه جولای ۳۳.۹۸ میلیارد دلار و واردات ۵۷.۴۸ میلیارد دلار بوده است. در ماه ژوئن، صادرات کالا ۳۵.۲۰ میلیارد دلار و واردات ۵۶.۱۸ میلیارد دلار بود.

دوندرا پنت، اقتصاددان در موسسه رتبه بندی و تحقیقات هند گفت: کسری تجاری بالای ۹ ماهه کالا نشانه خوبی برای اقتصاد و ارز نیست. دومین ماه متوالی کاهش صادرات کالا نشان می‌دهد که تقاضای جهانی همچنان کند است. ترس از رکود در ایالات‌متحده پس از داده‌های شغلی ضعیف، اعتماد سرمایه گذاران را در اوایل ماه جاری متزلزل کرد و منجر به فروش جهانی شد و ماهیت شکننده بهبود در اقتصاد جهانی را برجسته کرد.

سونیل بارثوال، وزیر بازرگانی هند به خبرنگاران در دهلی نو گفت در میان عدم قطعیت‌ها، هند در حال بررسی بازارهای جدیدی مانند آفریقاست و به دنبال تنوع بخشیدن به سبد کالاهای صادراتی خود برای جبران ضعف در اقتصادهای غربی است.

با این حال، صادرات خدمات هند در ماه جولای ثابت ماند. صادرات خدمات در ماه جولای ۲۸.۴۳ میلیارد دلار بود، در حالی که واردات خدمات ۱۴.۵۵ میلیارد دلار بود، در حالی که در ژوئن به ترتیب ۲۸.۸۲ و ۱۵.۰۲ میلیارد دلار بود. واردات طلا در ماه جولای ۳.۱۳ میلیارد دلار در مقایسه با ۳.۰۶ میلیارد دلار در ژوئن بود.

طبق گزارش رویترز، هند که سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان است، در ماه جولای ۱۳.۸ میلیارد دلار نفت وارد کرد، در حالی که در ماه قبل از آن ۱۵.۰۵ میلیارد دلار بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل