بازگشت بزرگترین صرافی رمزارز جهان به هند

بایننس که بزرگترین صرافی رمزارز در جهان است، پس از یک وقفه هفت ماهه که توسط رگولاتور مالی تحمیل شده بود، فعالیت خود را در هند از سرگرفت.

به گزارش آرمان اقتصادی، بایننس روز پنج شنبه اعلام کرد به عنوان یک نهاد گزارش دهنده نزد واحد اطلاعات مالی هند که سازمان دیده بان مالی این کشور است، رجیستر کرده است.

هند در اواخر سال میلادی گذشته، بنا بر توصیه رگولاتور مالی خود، تعدادی از سرویسهای مبادلات ارزهای دیجیتال خارجی از جمله بایننس، کراکن، کوکوین و Mexc را مسدود کرد. واحد اطلاعات مالی هند اعلام کرد صرافی‌های رمزارز خارجی، باید به صورت محلی رجیستر شوند تا با چارچوب مبارزه با پولشویی و مقابله با تامین مالی تروریسم کشور، مطابقت داشته باشند.

رگولاتور مالی هند در واکنش به شکایت گروهی از صرافی‌های رمزنگاری داخلی به وزارت دارایی که اعلام کردند در حال از دست دادن تجارت خود به صرافی‌های رمزارز خارجی هستند، به این اقدام دست زده بود.

وب سایت و اپلیکیشن موبایل بایننس دوباره در هند عملیاتی شده اند. بایننس در بیانیه ای اعلام کرد: عمل به خواسته رگولاتور هندی، نوزدهمین نقطه عطف نظارتی برای این شرکت است.

با وجود موقعیت هند به عنوان یک کشور مهم برای غولهای فناوری جهانی، بازار ارزهای دیجیتال آن نسبتا توسعه نیافته باقی مانده است. بانک مرکزی هند طی پنج سال گذشته، فشار قابل توجهی بر بانک‌ها اعمال کرده است تا از شرکت‌های ارزهای دیجیتال فاصله بگیرند و همزمان اعمال سیاست‌های مالیاتی سخت‌گیرانه دولت، اشتیاق داخلی به دارایی‌های دیجیتال را به میزان قابل‌توجهی کاهش داده است.

کوین بیس در سال ۲۰۲۳، پس از مواجهه با آنچه فشار غیررسمی بانک مرکزی هند توصیف کرد، ثبت نام مشتریان را در هند، متوقف کرد.

بر اساس گزارش پایگاه فناوری تِک کرانچ، این موانع نظارتی و مالی، رشد اکوسیستم ارزهای دیجیتالی را در هند سرکوب کرده است. هک اخیر صرافی هندی  WazirX و شریک بایننس که در جریان آن، تقریبا نیمی از ذخایر این صرافی از دست رفت، ضربه مهم دیگری به تلاش‌های کارآفرینان داخلی برای حمایت از محیط نظارتی ارز دیجیتال در این کشور بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل