کشف ۱۰۲ دستگاه‌ ماینر غیرمجاز در استان مرکزی

مدیر دفتر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: با همکاری مطلوب توزیع برق، دستگاه قضایی و پلیس اقتصادی، بازرسان این شرکت با بهره‌مندی از روش‌های نوین در سال جاری موفق به شناسایی ۱۰۲ دستگاه ماینر غیرمجاز در استان شدند.

مصطفی دهقانی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از عوامل مهم بروز اختلال در تامین برق مطمئن و پایدار مشترکان، به ویژه در ایام گرم سال و پرباری شبکه، نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های استخراج غیر مجاز رمز ارز بوده است، گفت: حتی مراکز مجاز استخراج رمز ارز هم در تابستان محدود می‌شود.

وی  با بیان اینکه در فصل تابستان، بازرسی و نظارت توسط نیروهای توزیع برق تشدید می‌شود، افزود: این تعداد ماینر بالغ بر ۲۰۵ کیلووات انرژی مصرف می کردند که معادل ۳۹ میلیارد ریال است.

دهقانی گفت: استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز، باید بهای برق مورد استفاده برای استخراج رمز ارز را با بالاترین قیمت که همان نرخ صادراتی است، پرداخت کنند.

وی افزود: این هزینه در ماه‌های گرم دو برابر شده، به علاوه اینکه هزینه‌های کشف، دستکاری لوازم اندازه گیری و خسارت به شبکه نیز محاسبه و دریافت شده و در صورت تکرار، انشعاب مشترک نیز جمع آوری می شود.

دهقانی  با بیان اینکه استفاده از دستگاه های استخراج رمز ارز باعث بروز نوسان و وارد آمدن آسیب به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان و در نهایت قطع برق می شود، تاکید کرد: با دارندگان غیرمجاز این دستگاه ها براساس قانون برخورد قاطع خواهد شد و دستگاه‌های آنها پس از شناسایی و کشف، جهت امحاء به مقام‌های قضایی تحویل می‌شود.

وی اظهار کرد: به افرادی که گزارش‌های آنان منجر به کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز شود به صورت محرمانه پاداش داده می‌شود و افراد در صورت آگاهی از فعالیت ماینرهای غیرمجاز، می‌توانند مراتب را از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۲۱ و سامانه تلفنی ۱۲۱ و یا ۰۹۰۱۸۰۷۱۸۰۰ اعلام کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل