آغاز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم در مجلس

نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف، با حضور ۲۶۳ نفر از نمایندگان و با دستور بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز شد.


به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، طبق اعلام هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، بررسی برنامه و صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم به ترتیب به شرح زیر و در طول هفته جاری انجام خواهد گرفت:

۱- علیرضا کاظمی؛ وزارت آموزش و پرورش

۲- ستار هاشمی؛ وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات

۳- سیداسماعیل خطیب؛ وزارت اطلاعات

۴- عبدالناصر همتی؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی

۵- عباس عراقچی؛ وزارت امور خارجه

۶- محمدرضا ظفرقندی؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

۷- احمد میدری؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

۸- غلامرضا نوری قزلچه؛ وزارت جهادکشاورزی

۹- امین حسین رحیمی؛ وزارت دادگستری

۱۰- عزیز نصیرزاده؛ وزارت دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح

۱۱- فرزانه صادق؛ وزارت راه و شهرسازی

۱۲- سیدمحمد اتابک؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت

۱۳- حسین سیمایی صراف؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

۱۴- سیدعباس صالحی؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

۱۵- اسکندر مومنی؛ وزارت کشور

۱۶- سیدرضا صالحی امیری؛ وزارت میراث فرهنگی و گردشگری

۱۷- محسن پاک نژاد؛ وزارت نفت

۱۸- عباس علی آبادی؛ وزارت نیرو

۱۹- احمد دنیامالی؛ وزارت ورزش و جوانان

براساس این گزارش، در پایان بررسی مجلس، طبق روال رای گیری جداگانه برای اخذ رای اعتماد به هر یک از وزیران پیشنهادی انجام خواهد گرفت.

سخنان رییس جمهور

رییس جمهور دولت چهاردهم در نشست علنی امروز (شنبه، ۲۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح خط مشی کلی برنامه دولت چهاردهم گفت: کابینه ای که امروز به جامعه معرفی شده دولت وفاق ملی است؛ دولت وفاق ملی خود را دولت ملت می داند.

مسعود پزشکیان ادامه داد: محورهای تحقق اهداف نظام در همکاری سه قوا است. امروز این همگرایی و همکاری باید محقق شود.

بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی تا چهارشنبه ادامه دارد

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی هم در نشست علنی امروز (شنبه ۲۷ مرداد ماه) تاکید کرد: بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی به مدت ۳۶ ساعت در صحن انجام شده و تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در هفته ای که گذشت جلسات بسیار مفصل، دقیق و منظم بین وزرا و همه کمیسیون های مجلس شورای اسلامی برقرار شد یعنی حداقل از ۸ صبح تا ۸ شب و بعضا تا پاسی از شب کمیسیون ها ادامه داشت و فکر می کنم شناخت خیلی خوبی از بعد کارشناسی بین نمایندگان و وزرای پیشنهادی بود.

او افزود: از امروز در صحن مجلس شورای اسلامی بر اساس ماده ۲۰۴ بحث مربوط به بررسی کابینه در صحن مجلس شورای اسلامی شروع می شود که بر اساس زمانبندی که داریم تا روز چهارشنبه این بررسی ادامه خواهد داشت.

رئیس قوه مقننه یادآور شد: امیدوارم با همدلی و بررسی‌های دقیق و جنبه‌های کارشناسی بتوانیم در پایان وقت قانونی که بیش از ۳۶ ساعت دقیقا وقت مفیدی است که در صحن باید مورد بحث قرار گیرد و تا چهارشنبه ادامه پیدا خواهد کرد و در نهایت روز چهارشنبه به رأی گیری نهایی برای وزیران برسیم.

خروج از نسخه موبایل