شرکت‌های دارویی با افزایش قیمت جان گرفتند/ نرخ محصولات شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه دارو به‌طور میانگین تا ۱۲ درصد افزایش یافت

محمد یزدانی، معاون مالی شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک، با اشاره به گزارش‌های منتشر شده در سامانه کدال مبنی بر صدور مجوز افزایش نرخ محصولات بیش از ۱۰ شرکت تولیدکننده دارو و مواد اولیه دارویی، تاکید کرد: شرکت‌های تولید مواد اولیه دارو به طور تقریبی ۱۰ تا ۱۲ درصد روی کل محصولات خود افزایش نرخ گرفته‌اند.


محمد یزدانی، درباره تاثیر افزایش نرخ فروش محصولات دارویی شرکت‌های داروسازی بر سودآوری آن‌ها، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، گفت: میزان افزایش قیمت محصولات شرکت‌های دارویی به نوع محصولات تولیدی آنها بستگی بسیاری دارد.

او با اشاره به این‌که مشروح گزارش شرکت‌های دارویی درباره مجوزهای صادر شده برای افزایش نرخ، روی سامانه کدال منتشر شده، توضیح داد: افزایش نرخ شرکت‌های تولیدی دارو ضمن افزایش گردش مالی و میزان فروش آنها، گردش عملیات را اصلاح، کسری‌ها را جبران و فعالیت شرکت‌ها را ادامه دار خواهد کرد.

اثر دوپینگ ارزی و ریالی بر صنعت دارو

او با اشاره به اقدام بانک مرکزی برای تخصیص ۵۰ هزار میلیارد تومان برای تامین مواد اولیه و ۲۰۰ میلیون یورو برای واردات دارو گفت: این تسهیلات به منظور رفع مشکلات نقدینگی تامین مواد اولیه دارو و کارخانه‌های تولیدکننده دارو و همچنین تسهیل و تسریع در تخصیص و تامین ارز واردات دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی بوده است.

یزدانی ادامه داد: ارائه تسهیلات به صنعت دارو، شاید هزینه‌های مالی شرکت‌های داروسازی را در همه بخش‌ها به همان نسبت افزایش ‌دهد اما گردش کار و تولید شرکت‌های داروسازی با این تسهیلات ادامه می‌یابد تا بتوانند وضعیت فعلی خود را حفظ و با نیروی کار و ایجاد اشتغال بیشتر، تولبدات خود را متوقف نکنند.

معاون مالی شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک اعلام کرد: با توجه به هزینه‌های دوبرابری شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه، ارائه تسهیلات و افزایش قیمت تاثیر بسیاری بر روند فعالیت‌ها خواهد گذاشت و در مجموع مثبت ارزیابی می‌شود.

ارائه تسهیلات به صنعت دارو، شاید هزینه‌های مالی شرکت‌های داروسازی را در همه بخش‌ها به همان نسبت افزایش ‌دهد اما گردش کار و تولید شرکت‌های داروسازی با این تسهیلات ادامه می‌یابد تا بتوانند وضعیت فعلی خود را حفظ و با نیروی کار و ایجاد اشتغال بیشتر، تولبدات خود را متوقف نکنند.

خروج از نسخه موبایل