رقبای هندی زیرآب واتس‌اپ، سیگنال و تلگرام را زدند

اپراتورهای مخابراتی در هند از رگولاتور این کشور خواستند اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و مکالمه محبوب مانند واتس‌اپ، سیگنال و تلگرام تحت قانون جدید ارتباطات، ملزم شوند برای فعالیت، مجوز دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکت‌های بزرگ مخابراتی شامل ریلاینس جیو، بهاراتی ایرتل، ودافون آیدیا و انجمن اپراتورهای سلولاری هند، این درخواست را مطرح کرده اند.

این درخواست، منعکس‌کننده نگرانی‌های رو به رشد در میان اپراتورهای مخابراتی است که سرویس‌های ارتباطی معروف به OTT (خدمات چند رسانه‌ای در فضای اینترنت) باید مشابه خدمات مخابراتی سنتی، ساماندهی شوند. این اپراتورها معتقد هستند قرار دادن این اپلیکیشن‌ها تحت الزام جدید دریافت مجوز، زمین بازی برابر و نظارت بهبود یافته را تضمین می‌کند.

اپراتورهای مخابراتی هند بر این باورند که سرویس‌های ارتباطی تحت قانون جدید ارتباطات، باید به عوان خدمات دسترسی، طبقه‌بندی شوند. این به معنای آن خواهد بود که شرکت‌هایی مانند واتس‌اپ، سیگنال و تلگرام مانند شرکت‌های مخابراتی سنتی، باید برای فعالیت، مجوز دریافت کنند.

همچنین اپراتورهای مخابراتی هندی می‌گویند چارچوب رگولاتوری فعلی، به شکل مناسبی به خدمات ارتباطی OTT نپرداخته است و برخلاف خدمات مخابراتی سنتی که تحت نظارت سخت‌گیرانه و کنترل‌های دقیق قرار دارند، خدمات OTT تا حد زیادی بدون نظارت مانده اند. این عدم نظارت مانع اعمال قانون و جلوگیری از وقوع جرایم شده است.

بر اساس گزارش پون نیوز، سازمان رگولاتور مخابراتی هند اوایل امسال، طرح‌هایی را برای برگزاری گفتگوهایی با هدف ایجاد یک چارچوب رگولاتوری برای سرویس‌های ارتباطی OTT اعلام کرد. این ابتکار بخشی از یک اقدام گسترده برای پرداختن به شکاف‌ها در فضای رگولاتوری فعلی و تضمین ساماندهی مناسب فناوری‌های ارتباطی نوظهور است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل