درخشش جهانی یک بازی ویدئویی ایرانی

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس توانسته است با ساخت یک بازی ویدئویی ضد جنگ، جوایز مختلفی را از جشنواره‌های معتبر بین‌المللی کسب کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، مهدی صدری، هم‌بنیان‌گذار این شرکت دانش‌بنیان در خصوص محصول جدید این شرکت، گفت: بازی «فادرهود» یک بازی ضد جنگ است که بازیکن در این بازی در نقش پدری که حفاظت از کودک نابینای خود را بر عهده دارد، نقش آفرینی می‌کند. این بازی تأثیر مخرب جنگ بر زندگی افراد مختلف را روایت می‌کند.

وی افزود: این بازی در فضای خاورمیانه تهیه شده و مکانیسم‌های مختلفی برای مراقبت از کودک نابینای بازی در آن تعبیه شده است که از جمله آن می‌توان به مکانیسم در آغوش کشیدن کودک برای از بین بردن ترس ناشی از محیط جنگ اشاره کرد.

صدری در خصوص جوایز کسب شده توسط این بازی نیز گفت: در داخل کشور فرصت‌های محدودی برای ارائه بازی وجود دارد، اما در عرصه بین‌المللی توانسته‌ایم جوایز متعددی را کسب کنیم که از آن جمله می توان به دو جایزه روایت برتر و تأثیر اجتماعی برتر در  Busan Indie Connect Festival 2022 اشاره کرد.

وی افزود: کسب جایزه در رویداد Indie Cup Europe Festival و Indie X 2023 از دیگر جوایزی است که بازی فادرهود توانسته است در عرصه بین المللی کسب کند. این بازی همچنین در رویداد Digital Dragons پارک فناوری کراکو لهستان به عنوان بهترین بازی تاریخ این شتابدهنده انتخاب شده است. این شتابدهنده علاوه بر حمایت مالی، ورکشاپ‌های تخصصی و منتورینگ نیز برای این بازی انجام داده است.

به نقل از پارک فناوری پردیس، هم‌بنیان‌گذار این شرکت دانش‌بنیان، افزود: این بازی همچنین مورد توجه شرکت مایکروسافت قرار گرفته و به عنوان یکی از بازی‌های ID@XBOX این شرکت انتخاب شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل