آمادگی کامل پخش فرآورده‌های نفتی برای تأمین سوخت زائران اربعین حسینی

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد که از همه توان و امکانات خود به‌منظور ارائه خدمات جانبی و سوخت‌رسانی مطلوب و به‌موقع به زائران بهره‌ می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران امسال نیز مانند سال‌های گذشته از ماه‌ها پیش به‌منظور ذخیره‌سازی برای سوخت‌رسانی به زائران اربعین اقدام کرده و در ایام آغاز سفرها نیز با استقرار جایگاه‌های سیار و اعزام خودروهای سوخت‌رسان به مناطق هفت‌گانه مرزی کشور، افزایش تعداد کارت‌های اضطراری جایگاه‌های سوخت، ارسال کپسول‌های گاز مایع برای پخت‌وپز و آماده‌باش دیگر استان‌های غربی، دسترسی به سوخت را برای مسافران تسهیل می‌کند. این اقدام‌ها نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی جایگاه‌های مناطق مرزی و تسهیل سوخت‌رسانی خواهد داشت.

این شرکت همچنین در روزهای پایانی، در صورت نیاز، محموله‌های ویژه نفت‌گاز و بنزین را به‌منظور تأمین سوخت اتوبوس‌های مسافربری،‌ خودروهای امدادی و سواری‌های شخصی به مناطق مرزی و حتی در مواردی به خارج از مرزها ارسال می‌کند. در مطلب پیش ‌رو به تازه‌ترین گزارش‌ها درباره اقدام‌ها و آمادگی مناطق مختلف این شرکت برای سوخت‌رسانی مطلوب و افزایش رفاه حال مسافران پرداخته‌ایم.

استقرار ۲۰ جایگاه سیار عرضه سوخت در پایانه‌های مرزی

جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، درباره اقدام‌های این شرکت برای رفاه حال زائران اربعین حسینی گفت: تاکنون ۱۷ دستگاه سوخت‌رسان سیار عرضه بنزین و ۲۰ جایگاه سیار عرضه سوخت در پایانه‌های مرزی مستقر شده است.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی افزایش ۱۵درصدی سفرهای اربعین حسینی، پیش‌بینی می‌شود حدود ۹درصد افزایش مصرف بنزین داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به انتقال فرآورده‌های بنزین و نفت‌گاز به مرزها گفت: به‌منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی و تسهیل در سوخت‌رسانی، ۱۷ دستگاه سوخت‌رسان سیار عرضه بنزین در مرزهای استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کردستان و ۲۰ جایگاه سیار عرضه سوخت در پایانه‌های مرزی مهران، چذابه و شلمچه مستقر شده است و درمجموع ۴ هزار و ۴۰۰ جایگاه عرضه سوخت و ۲ هزار و ۳۰۰ جایگاه سی‌ان‌جی در طول ایام اربعین آماده سوخت‌رسانی به زائران هستند.

طبق اعلام وزارت نفت، همچنین مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در بازدید از جایگاه‌های عرضه سوخت استان کرمانشاه گفت: تمهیدات لازم برای تأمین سوخت مورد نیاز زائران اربعین در این منطقه اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در مسیرهای تردد زوار، خودروهای سوخت‌رسان سیار مستقر شده است، بیان کرد: در مرز خسروی سه دستگاه به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه در مرز خسروی جایگاه‌های سیار مستقر شده است، افزود: در این مرز دو جایگاه سیار نفت‌گاز و بنزین در حال سوخت‌رسانی هستند و کارت‌های سوخت آزاد مجاری عرضه‌ای که در مسیر تردد زوار هستند، افزایش یافته تا زائران حضرت اباعبدالله‌ الحسین‌(ع) با مشکل روبه‌رو نشوند.

سالاری‌نسب گفت: فرآورده‌های نفتی به‌اندازه کافی به انبارهای مقصد (کرمانشاه، ایلام، دره شهر و همدان) منتقل شده و هیچ نگرانی از نظر تأمین سوخت وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل