ایجاد ۲.۵ میلیون فرصت شغلی بر اساس آمار بیمه شدگان اجباری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت سیزدهم ۲.۵ میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد شد که تصدیق این ادعا آمار بیمه شدگان اجباری در این مقطع زمانی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ همایش آموزشی توانمندسازی و توسعه سازمان‌های کارگری و کارفرمایی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در باغ هنر برگزار شد. سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این همایش با اشاره به ۴ هزار شهید در جامعه کار و تولید گفت: در منظومه فکری رئیس جمهور شهید موضوع کار از جایگاه والایی برخوردار بود. نظریات حقوقی وی در دفاع از جامعه کارگری و تولیدکنندگان همواره یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وی بود.

وی با بیان این که بنیاد کرامت رضوی با همت رئیس جمهور هشتم در دوره‌ای که ریاست آستان را بر عهده داشت راه اندازی شده است، افزود: هنگام سکان داری وی در قوه مجریه، نگاهش توأم با عدالت بود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور شهید تاکید داشت هیچ کارخانه‌ای نباید تحت هیچ شرایطی تعطیل شود. حفظ کار و کارگر د. اولویت تصمیمات دولت سیزدهم بود. اگر طی گزارشی اعلام می‌شد بنگاهی مشکل دارد تاکید داشت پیگیری شود که مشکل کارفرماست یا مسائل بانکی. اگر از سوی کارفرما بود اعلام می‌کردند فرد اهلیت دار مسؤولیت را بر عهده بگیرد.

وزیر کار با بیان این که نزدیک ۱۰ هزار کارخانه تعطیل و نیمه فعال در دولت سیزدهم به چرخه تولید برگشت، تصریح کرد: رئیس جمهور هشتم در ۲.۵ سال تصدی خود توانست ۲.۵ فرصت شغلی ایجاد کند.

وی با اشاره به برخی شبهات در این خصوص ادامه داد: برخی می‌پرسند این آمار بر اساس چه ملاکی در حوزه کار استخراج شده است و تعریف ما از کار چیست که پاسخ ما تعریف جهانی کار است. در پاسخ می‌گویند یعنی ۲ ساعت در هفته که تاکید داریم فقط ۶ درصد از این آمار در این تعریف می‌گنجد در حالی که حدود ۲.۵ میلیون نفر در این دوره بیمه اجباری شدند و به افراد شاغل اضافه شدند.

مرتضوی در پایان گفت: بر اساس دیدگاه رئیس جمهور شهید باید دوگانگی بین کارگر و کارفرما حل شود زیرا کارفرما هم همان کارگر است چون شیره جان خود را برای تولید سرمایه گذاری می‌کند. امید است اجرای عدالت اجتماعی در دولت چهاردهم تداوم داشته باشد.

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل