برنامه ایمپاسکو، رشد تولید زغالسنگ همراه با معدنکاری سبز

واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو:
مدیرعامل ایمپاسکو گفت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خود را ملزم به رعایت مسائل زیست محیطی می‌داند و معادن تابعه شرکت نیز به مرور زمان به سمت معدن‌کاری سبز حرکت می‌کنند.

خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در مراسم کلنگ زنی تونل جدید معدن زغال‌سنگ گلندرود عنوان کرد: به منظور حفاظت از محیط زیست و طبیعت بی نظیر ایران، تلاش ما بر این است تا با استفاده از فناوری‌های به روز و تکنولوژی‌های نوین معدن‌کاری از جمله بهره‌برداری با تجهیزات مکانیزه یا نیمه‌ مکانیزه (با توجه به شرایط معدن)، آسیبی به محیط زیست نرسانیم و در راستای تبدیل شدن به معدن سبز گام‌های جدی‌تر برداریم.

کریم‌نژاد با بیان اینکه نیاز صنایع معدنی کشور استخراج هر چه بیشتر زغال خام است، ادامه داد: با افتتاح این تونل یک میلیون تن ذخیره آماده بهره‌برداری و استخراج خواهد شد در حالی که صنایع معدنی ما (سالانه) به ۶ میلیون تن زغال خام نیاز دارند و ما نیز در راستای تامین این نیاز گام برمی‌داریم.

وی افزود: با مذاکرات انجام شده توسط بهره‌بردار این پروژه، تجهیزات لازم از خارج کشور وارد می‌شود و طی دو سال آینده این تونل به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل ایمپاسکو تاکید کرد:‌ با تجهیز و بهره‌برداری از فرصت‌های معدنی در گلندرود، زمینه اشتغال نیروهای بومی بیش از پیش در این منطقه فراهم می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای دستیابی به تولید تعیین شده در سند چشم‌انداز زغال‌سنگ باید کشف ذخایر جدید زغال و تجهیز و بهره‌برداری از معادن زغال در راستای کاهش واردات مورد توجه قرار گیرد.

برنامه تولید

در ادامه این مراسم مصطفی ترابی مدیر مجتمع زغال‌سنگ گلندرود تاکید کرد: به منظور دستیابی به ذخایر بیشتر زغال‌سنگ و افزایش بهره‌برداری از معدن، اقدام به حفاری و احداث تونل جدید معدن کردیم.

وی درباره برنامه حفاری در این معدن گفت: حفاری و تجهیز تونل با توجه به طراحی‌های صورت گرفته بالغ بر ۶۰۰ متر شمالی – جنوبی و دستیابی به اولین لایه زغالی و سپس ۵۰۰ متر به صورت عمود بر لایه‌ها برای تکمیل سایر حفاری‌ها خواهد بود که این میزان حفاری حدودا دو سال به طول خواهد انجامید.

ترابی اظهار داشت: در حال حاضر ذخایر مجتمع در تونل‌های موجود، بالغ بر ۳۰۰ هزار تن است و احداث دهانه جدید منجر به دسترسی راحت‌تر به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن ماده معدنی خواهد شد.

وی در ادامه درباره میزان تولید سالانه معدن زغال‌سنگ گلندرود عنوان کرد: با توجه به قرارداد راهبری و تعهد سرمایه‌گذار، با احداث تونل و انجام حفاری‌ها و سپس تجهیز معدن تولید سالانه زغال به ۴۰ هزار تن می‌رسد.

مدیر مجتمع زغال‌سنگ گلندرود تاکید کرد: با توجه به قرار گیری معدن در منطقه حفاظت شده زیست محیطی البرز مرکزی و پوشش جنگلی، با پیگیری‌های صورت گرفته بالغ بر دو سال و نیم طول کشید تا موفق به دریافت مجوز از سازمان حفاظت از محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری شدیم و اکنون سعی ما این است تا با حفظ الزامات تعیین شده در حفظ حداکثری محیط زیست و تلاش برای تبدیل شدن به معدن سبز گام برداریم.

خروج از نسخه موبایل