تاکید بر نقش آفرینی "آسکوتک"، برای ورود فناوری نوین و صدور خدمات مهندسی

واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو):

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: شرکت آسکوتک ضمن تمرکز بر آینده پژوهشی، از فرصت های تغییر تکنولوژی برای بازیگری در بخش بالادستی و پائینی دستی صنایع معدنی استفاده کند.

محمد رضا موثقی نیا در جلسه کنترل مدیریتی شرکت آسکوتک، اظهار داشت: این شرکت به عنوان بازوی بین المللی ایمیدرو، می تواند نقش قابل توجهی در ورود تکنولوژی جدید به داخل کشور، همکاری های بین المللی و همچنین تامین مالی ایفا کند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه این امر جزو وظایف ذاتی آسکوتک به شمار می آید، ادامه داد: با توجه به ورود حوزه معدنی و صنایع معدنی به هوشمندسازی و همچنین همکاری این شرکت با طرف های خارجی، آسکوتک فرصت مناسبی برای پیاده سازی این سیستم در شرکت های داخلی دارد و باید از آن بهره ببرد.

موثقی نیا اظهار داشت: ایمیدرو توجه به زنجیره مس را پیش رو دارد و همکاری آسکوتک برای تقویت زنجیره و ایجاد ارزش افزوده بالاتر در این صنعت، در دستور کار آسکوتک قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرصت های بیرونی گفت: اکنون اروپایی ها با هدف تولید فولاد سبز در حال برچیدن تکنولوژی کوره بلند هستند این در حالی است که این شرکت به سبب در اختیار داشتن فناوری احیای مستقیم – که آلودگی کمتری نسبت به روش های پیشین دارد- می تواند از این شرایط برای صدور خدمات و مهندسی استفاده کند.

در این جلسه مهدی محمدی مدیر عامل آسکوتک با ارایه گزارشی مفصل از پروژه ها و فعالیت های جاری، مجموعه اقدامات این شرکت برای بهره گیری از فناوری های جدید و هوشمندسازی، توسعه بازار، افزایش سوددهی، همکاری با شرکای خارجی و داخلی، تامین مالی و همچنین چالش های همکاری های بین المللی را برشمرد.

محمدی تصریح کرد: به روش های جدیدی برای برای هوشمندسازی فرایندهای معدنکاری و همچنین موضوعات مالی و اقتصادی آن دست یافته ایم که می تواند بسیاری از مشکلات فعلی معدنداران با دولت را برطرف سازد.

از سوی دیگر معاونان و مدیران ایمیدرو به ارایه نظرات خود درباره بهینه شدن حکمرانی شرکت در حوزه های مختلف از جمله مالی، فناوری، نیروی انسانی، بین المللی، پروژه ها و … پرداختند.

خروج از نسخه موبایل