بهره برداری از معدن سنگ آهن سنگال؛ درخواست آقای سفیر از ایمیدرو

سفیر سنگال در تهران خواستار تقویت همکاری با ایران برای بهره بردن از فرصت های معدنی در آن کشور شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، سالیو نیانگ دی ینگ Saliou Niang Dieng در جلسه ای با فضل‌الله حیدری‌فرزان مدیر روابط بین الملل ایمیدرو، تصریح کرد: در گام نخست می توان به سرعت موافقت نامه مشترک جدیدی برای بهره برداری از یک معدن سنگ آهن در سنگال تنظیم کرد.

وی ادامه داد: شخصاً عهده دار هماهنگی های لازم برای تبادل این موافقنامه خواهم بود.

از سوی دیگر مدیر روابط بین الملل ایمیدرو در این نشست که مدیر عامل شرکت ایریتک و مدیر اکتشاف ایمیدرو حضور داشتند، ابتدا با اشاره به تاکید رئیس هیات عامل ایمیدرو مبنی بر پیگیری امکان فعالیت در معدن سنگ آهن سنگال، گفت: برگزاری این جلسه بر مبنای تفاهمات پنجمین کمیسیون مشترک ایران و سنگال (آذرماه ۱۴۰۲ در شهر داکار) صورت گرفته و هدف آن به روزرسانی آن تفاهم نامه و همچنین بررسی ظرفیت همکاری های جدید در حوزه معدن” دو کشور است.

حیدری فرزان افزود: آموزش زمین شناسی، اکتشاف و آموزش فرآیند تولید مواد معدنی به مهندسان سنگالی، علاقمندی ایران برای بهره برداری از معدن سنگ آهن، مشارکت در تولید سیمان، کود فسفات و … شروعی تازه برای همکاری های دو طرف به شمار می آید.

وی با اشاره به ابراز علاقمندی دولت سنگال جهت ایجاد یک شرکت فنی و مهندسی در بخش معدن با ایمیدرو، گفت: دعوت از وزیر معدن و انرژی سنگال برای انجام مذاکرات دوجانبه می تواند گام موثری در این زمینه محسوب شود.

از سوی دیگر احمد فتاحی مجلج مدیر اکتشاف ایمیدرو ضمن اشاره به دستاوردهای اکتشافی ایمیدرو، اظهار داشت: “تولید اطلاعات پایه تا بخش معدنکاری” و همچنین برنامه در دست اقدام “تبدیل ارزیابی و اعتبارسنجی داده های قدیمی از طریق هوش مصنوعی به محدوده های امیدبخش برای فعالیت های اکتشافی”، از جمله توانمندی های این سازمان برای همکاری های دو جانبه است.

خروج از نسخه موبایل