منطقه ویژه کاشان، الگوی مناطق ویژه هوشمند

واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو):

رئیس هیات عامل ایمیدرو بر ایجاد یک منطقه ویژه هوشمند تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف، ایمیدرو از استقرار شرکت های دانش بنیان در منطقه ویژه کاشان حمایت می کند.

محمد رضا موثقی نیا که به همراه نمایندگان “نطنز و بخش قمصر” و “کاشان، آران و بیدگل” در مجلس شورای اسلامی از منطقه ویژه اقتصادی کاشان دیدن می کرد، افزود: شهرک منطقه ویژه اقتصادی کاشان به دلیل آنکه در حال ساخت است می تواند با بهره گرفتن از نمونه های خارجی، به منطقه ای الگو در پیاده سازی نظام هوشمند بر پایه صنایع پاک، در کشورمان تبدیل شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: امکاناتی که برای صنایع نوین ارایه می شود باید در راستای بهره وری انرژی و آب و همچنین هوشمندسازی باشد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه میزان بودجه این منطقه بر اساس مصداق مشارکت مردمی و حضور سرمایه گذاران تعیین خواهد شد، اظهار داشت: شهرک منطقه ویژه کاشان باید مجهزترین امکانات برای هوشمندسازی و استقرار صنایع دانش بنیان را در اختیار داشته باشد.

وی تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان که ایده های نو و جذاب ارایه کنند مورد حمایت ایمیدرو قرار می گیرند.

فرش قرمز برای سرمایه گذاران

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اعلام اینکه این سازمان برای سرمایه گذاران، فرش قرمز پهن می کند، ادامه داد: ارایه امکانات زیربنایی مدرن، سرعت جذب سرمایه را افزایش دهد و این مهم هم راستا با سیاست های دولت، وزارت صمت و برنامه هفتم توسعه است.

موثقی نیا با اعلام آمادگی ایمیدرو برای دعوت از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای بازدید از منطقه ویژه کاشان و و ارایه اهداف کلان منطقه، اظهار داشت: هدف ایمیدرو از ارایه خدمات مناسب با صنایع پیشرفته، علاوه بر تسریع در جذب سرمایه، در راستای امیدآفرینی و توسعه اشتغال در شهرستان های کاشان، نطنز و شهرستان های اطراف صورت می گیرد.

در این برنامه، حسین عبدلی نماینده مردم نطنز و بخش قمصر با استقبال از برنامه های توسعه ای ایمیدرو در منطقه ویژه کاشان، گفت: برنامه های ارایه شده، سبب تسریع در حضور سرمایه گذاران در این منطقه می شود.

خروج از نسخه موبایل