رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون: اصول حاکمیت شرکتی در شرکت های تابعه بانک توسعه تعاون اعمال شود

همایش «نقش شرکت های تابعه در افزایش مشارکت مردم» با تلاش و همت دفتر مرکزی حراست بانک توسعه تعاون با حضور جمعی از مدیران ارشد بانک و مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت ها برگزار شد.

نعمت اله رضائی، رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در این همایش اعلام کرد: شرکت های دولتی نقش مهمی در ساختار بودجه ریزی کشور دارند.
نعمت الله رضایی افزود: بودجه کل کشور در سال گذشته بالغ بر ۵ هزار همت بوده که ۲۲۶۰ همت بودجه عمومی و ۲۸۸۰ همت نیز بودجه شرکت های دولتی با سهم ۵۵ درصدی بوده است.
وی ادامه داد: در بودجه سال جاری نیز،سهم شرکت های دولتی به ۳۷۴۰ همت رسیده است که بیش از ۵۶ درصد سهم شرکت های دولتی از بودجه کل کشور را شامل می شود.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون بیان کرد:بر اساس گزارش مجمع عمومی، شرکت های تابعه بانک توسعه تعاون با توجه به اینکه نقش ابزاری دارند، تاثیر مهمی در سوددهی بانک در سال مالی ۱۴۰۲ بانک داشته اند.
این مقام ارشد بانکی گفت:با توجه به نقش شرکت ها در توسعه عملیات بانکی،توسعه فعالیت شرکت ها و توسعه عملیات ارزی به عنوان اولویت در سال ۱۴۰۳ تعیین شده اند.
سید حسام الدین طباطبایی،مدیرکل دفتر مرکزی حراست بانک توسعه تعاون با تقدیر از تلاش های صورت توسط همکاران دفتر مرکزی حراست در برگزاری این نوع همایش ها،خواستارتوجه ویژه ودقت نظرمدیران شرکت ها به مسائلی مانند مبارزه با مفاسد اقتصادی،مبارزه با حضور بیگانگان و موارد ضد جاسوسی شد. وی درادامه بیان کرد: درحال حاضر شرکت ها در انجام وظایف کلی که بابت آن تاسیس شده اند موفق بوده اند و انحراف کلی از برنامه ها و اهداف و … نداشته اند اما مشکلات اصلی شرکت ها در رویه های اجرایی داخلی اعم از خرید ، شفافیت مالی ، امور حقوقی و قراردادها ، مشکلات فناوری اطلاعات وجود دارد که مدیران شرکت ها در تلاش برای رفع این موارد هستند.
حسین اصغری،نماینده وزارت اطلاعات و حفاظت کارکنان بانک توسعه تعاون در سخنانی ضمن تسلیت بمناسبت شهادت سرور و سالار شهیدان و ایام اربعین حسینی از حضور مدیران بانک در این همایش تقدیر و تشکر نمود.
وی با اشاره به اختلالاتی که از سوی دشمنان نظام اسلامی در شبکه پولی و مالی کشور ایجاد شد، خواستار همکاری مدیران شرکتها با وزارت اطلاعات شد. وی با اشاره به نقش وزارت اطلاعات در خنثی سازی توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی در حوزه نظام اقتصادی و حفظ منافع عمومی ملت بزرگ ایران توضیحاتی ارائه کرد و مواردی در خصوص ارتباط با شرکت های بیگانه و مسائل حاشیه ای سفرهای خارجی مدیران شرکت های تابعه را بیان کرد و خواستار عدم بکارگیری اتباع بیگانه و دوتابعیتی در شرکت های تابعه شد.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه کارکنان نظام بانکی بیان کرد: دشمن از مسیر اقتصادی و به طور خاص کانال بانکی به دنبال نفوذ است.باید حداکثر هوشیاری را در تعامل و برخورد با عوامل خارجی لحاظ کرد. وی با بیان این مطلب که پرسنل وزارت اطلاعات فدایی حاکمیت اسلام و شریعت تشیع و ملت بزرگ ایران می باشند و با هرگونه سو استفاده از بیت المال و اخلال در نظام اقتصادی به شدت برخورد خواهند نمود و در راستای حفظ امنیت ملی و مبارزه با عوامل داخلی و خارجی دشمنان انقلاب اسلامی از نثار جان خود نیز دریغ نخواهند کرد.حسن شریفی،معاون مدیر عامل در عملیات بانکی هم در این نشست گفت:با توجه به تاکیدات نهادهای قانونگذار،عملیات شرکت های وابسته به بانک ها باید استانداردهای مدنظر این دستگاه ها را لحاظ کند.
سجاد ذوالفقار،معاون نظارت بر امور بانکی و شرکت های تابعه دفتر مرکزی حراست،با بیان چالش ها و آسیب های شرکت های تابعه خواستار رعایت قوانین و مقررات در خصوص انظباط مالی و جذب کارکنان در شرکت ها شد.وی در ادامه با ارائه گزارش تصویری اهم اقدامات صورت گرفته از سوی دفتر مرکزی حراست در شرکت های تابعه را برای مهمانان همایش تبیین کرد.
در این همایش موضوعات مهمی مانند اصول حاکمیت شرکتی و تهدیدات ضد امنیتی از سوی دشمنان نظام اسلامی و مراقبت از سفرهای خارجی و ارتباط با عناصر بیگانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
شیوه و شگردهای دشمنان ملت ایران در موضوعات نطام پولی و مالی در این همایش مطرح گردید که با بیان اعمال شفافیت در موضوعات شرکت های تابعه بانک می توان علاقه مندی مردم به سرمایه گذاری در پروژه های اقتصادی را افزایش داد.همین موضوع می تواند میزان مشارکت مردم را به همراه داشته باشد.

خروج از نسخه موبایل