افزایش ظرفیت تامین آب در مرز شلمچه به ۹ هزار متر مکعب در شبانه‌روز

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: با اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر توانستیم میزان تامین آب در پایانه مرزی شلمچه را از روزانه ۷ هزار مترمکعب به ۹ هزار متر مکعب در شبانه‌روز ارتقا دهیم.

صابر علیدادی شامگاه دوشنبه در بازدید از مواکب و پایانه مرزی شلمچه با اشاره به اقدامات شرکت آبفا خوزستان در این پایانه مرزی اظهار کرد: در روزهای منتهی به زیارت اربعین پروژه‌های احداث ۹.۵ کیلومتر خط ۳۱۵ از میدان مقاومت تا تاسیسات شهدای شلمچه، اصلاح و بازسازی مخزن ۲۵ هزار متر مکعبی طرح جامع و اورهال ایستگاه پمپاژ طرح جامع شلمچه انجام شد.

احداث یک کیلومتر خط انتقال فاضلاب در شلمچه

وی افزود: با اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر توانستیم میزان تامین آب در پایانه مرزی شلمچه را از روزانه ۷ هزار مترمکعب به ۹ هزار متر مکعب در شبانه‌روز ارتقا دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به احداث یک کیلومتر خط انتقال فاضلاب در پایانه مرزی شلمچه گفت: ۷۰۰ متر انشعاب نیز برای مواکب ایجاد شد.

وی با بیان اینکه جمعیت شهرستان خرمشهر ۲۰۰ هزار نفر است، عنوان کرد: با شروع سفرهای اربعین تاکنون یک میلیون تردد در پایانه مرزی شلمچه به ثبت رسیده و این نشان دهنده اهمیت اقدامات انجام شده است.

انتخاب دزفول و ماهشهر به‌عنوان معین پایانه مرزی شلمچه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: برای تسریع در انجام امور در پایانه مرزی شلمچه دو شرکت آب و فاضلاب شهرستان دزفول و ماهشهر به ‌عنوان معین انتخاب و با همه امکانات در این پایانه مرزی مستقر شدند.

علیدادی با بیان اینکه تاکنون مشکل حادی در زمینه آب و فاضلاب در پایانه مرزی شلمچه نداشتیم، ادامه داد: با این وجود دو پیمانکار به صورت آماده به کار در این پایانه مرزی مستقر شده‌اند تا مشکلات احتمالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطرنشان کرد: آب شرب در مواکب و پایانه مرزی شلمچه تامین شده است و هیچ مشکلی در تامین آب زوار اباعبدالله الحسین (ع) در این پایانه نداریم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل