دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در نشست فصلی مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه گروه سرمایه گذاری مسکن تاکید کرد:

تأسیس مرکز نوآوری در هلدینگ ثمسکن/ رعایت کامل حقوق و منافع سهامداران جزء در تمام شرکت های تابعه
به گزارش آرمان اقتصادی از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا؛ دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن با حضور در نشست فصلی مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه گروه سرمایه گذاری مسکن گفت: رویکرد بانک مسکن، استفاده از به روزترین فناوری ها و توجه به الگوی معماری ایرانی-اسلامی در ساخت و سازها است و این رویکرد در راستای تمدن سازی و شهرسازی مدرن با لحاظ معماری اصیل بومی و داخلی است.

گروه سرمایه گذاری مسکن (ثمسکن) نیز به عنوان شرکت زیرمجموعه بانک مسکن می تواند با بکارگیری فناوری های نوین در ساخت و ساز، بازوی حمایتی بانک مسکن در مسیر حرکت به سمت تمدن سازی ایرانی- اسلامی در معماری باشد.

دکتر حسینی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر حل مشکل مردم در حوزه مسکن گفت: تأکیدات معظم له موجب شد تا بانک مسکن، پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن را به عنوان یک وظیفه شرعی برای خود تعریف کند و قطعاً بکارگیری ابزارهای نوین ساخت و ساز می تواند بیش از گذشته به بانک در اجرای این تکلیف الهی کمک نماید.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: علاوه بر استفاده از فناوری های روز در ساخت و تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن، تأمین مالی و اتخاذ روش هایی برای تسهیلات به این بخش به خصوص در قالب افزایش سرمایه بانک می تواند در ایفای هرچه مطلوب تر این تکلیف موثر واقع شود. بر این اساس حمایت های نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و به ویژه اعضای محترم کمیسیون عمران در جهت تصویب و آن شالله تخصیص کامل این افزایش سرمایه، قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اهمیت استفاده از فناوریهای روزآمد در ساخت و ساز در کنار اجرای معماری اصیل ایرانی گفت: شرکت سرمایه گذاری مسکن به عنوان بزرگترین شرکت جامع ساخت و ساز باید در بکارگیری این فناوری ها پیشتاز باشد و از اینرو لازم است که مرکز نوآوری و پژوهش را به منظور بررسی آخرین فناوری ها در این حوزه و نحوه بکارگیری آنها تأسیس کند.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به لزوم تسریع در ساخت و تکمیل پروژه های ساختمانی و تحویل به موقع آنها به متقاضیان افزود: شرکت جامع ثمسکن باید بر روند اجرای پروژه ها نظارت داشته باشد و موانع احتمالی را برطرف کند تا روند تکمیل پروژه ها تسریع شده و مدت زمان ساخت آن ها نیز کاهش یابد.

وی با تاکید بر لزوم کامل اجرای قوانین و مقررات و دستورالعمل های مورد استفاده در حوزه انجام فعالیت های ثمسکن گفت: در تمامی تعهدات و قراردادهای شرکت باید منافع مردم عزیزمان در نظر گرفته شود و ثمسکن باید فراتر از تعهدات خود رفتار کند.

دکتر حسینی خاطرنشان ساخت: برای تسریع در عمل به تعهدات، ثمسکن می تواند با تهیه دستورالعمل سرمایه گذاری ها که در طی آن ، شاخص های مورد نظر در گزارشات بررسی توجیهی فنی و مالی و اقتصادی را نیز تعریف و تعیین شده است به صورت کارشناسی و دقیق به بررسی پیشنهادهای سرمایه گذاری پرداخته و در حداقل زمان به تصمیم گیری مناسب برسد.

همچنین درصورت لزوم و به منظور حذف فرآیندهای موازی و غیرضروری و افزایش سرعت انجام امور، نسبت به بازتعریف ساختارها، فرایندها و سطوح و حدود تصمیم گیریها و اختیارات اقدام نماید و برای تبدیل تجربه و دانش ضمنی همکاران به دانش صریح و ماندگار، کلیه مراحل و فرآیندهای انجام امور را به صورت علمی و بر اساس داده ها، اطلاعات و گزارشات دریافتی، مستندسازی کند.

خروج از نسخه موبایل