ظرفیت جدید تولید برق در آمریکا رکورد ۲۱ ساله زد

ظرفیت تولید نیرو در آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۲۴، بیشترین رشد را در بیش از ۲ دهه اخیر داشت تا رشد تقاضای متاثر از افزایش فعالیت دیتاسنترها و هوش مصنوعی را تامین کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اداره اطلاعات انرژی آمریکا، روز دوشنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که تولید برق در فاصله ژانویه تا ژوئن، ۲۰.۲ گیگاوات افزایش یافته است که بالاترین افزایش ثبت شده در نیمه اول سال از سال ۲۰۰۳ بوده است. انتظار می‌رود رشد مشاهده شده در نیمه اول سال که ۲۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۳ بود، تا پایان سال بیش از ۲ برابر شود و به ۴۲.۶ گیگاوات برسد.

پیش‌بینی می‌شود انرژی خورشیدی، نزدیک به ۶۰ درصد از ظرفیت برنامه‌ریزی شده تا پایان سال را تشکیل دهد. طبق اعلام این آژانس، پروژه‌های جدید در سال میلادی جاری، به ۳۷ گیگاوات انرژی خورشیدی می‌رسد که برای یک سال، در نوع خود، یک رکورد محسوب می‌شود.

افزایش تقاضای دیتاسنترها برای برق و رشد برقی‌سازی، نیاز به تولید بیشتر برق را ضروری کرده است. پیش‌بینی می‌شود بخش عمده این عرضه، از منابع انرژی بدون کربن از جمله انرژی خورشیدی و ذخیره باتری تامین شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اما افزایش نیاز به انرژی، روند بازنشستگی نیروگاه‌های زغال سوز و گازسوز را آهسته کرده است. طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا،  بازنشستگی ظرفیت تولید برق توسط اپراتورها در نیمه اول سال ۲۰۲۴ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴۵ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل