افزایش ۵۰ درصدی قیمت برق برای مصرف‌کنندگان مصری

مصر در راستای حذف تدریجی یارانه‌ها، قیمت برق برای مصرف‌کنندگان خانگی را حداکثر ۵۰ درصد افزایش خواهد داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، یک منبع آگاه در وزارت برق مصر به رویترز گفت: افزایش جدید قیمت برق، از روز شنبه برای سیستم کنتور پیش پرداخت، اعمال شده و از اول اکتبر، برای مشترکان دائمی، اعمال می‌شود. این افزایش قیمت، از ۱۴.۴۵ درصد تا ۵۰ درصد متغیر است.

قرار بود افزایش قیمت برق از ابتدای تابستان اجرایی شود اما به دلیل کمبود برق در مصر، به تاخیر افتاد. تقاضای بالا برای سرمایش، عامل مصرف بالاتر برق بوده است.

مصر اعلام کرده است برای پایان دادن به خاموشی‌ها، به واردات گاز طبیعی و سوخت مازوت به ارزش ۱.۱۸ میلیارد دلار نیاز دارد. این کشور بخش عمده برق مورد نیازش را با سوزاندن گاز طبیعی، تولید می‌کند.

وزارت نفت ماه گذشته اعلام کرد مصر از ۲۱ محموله‌ای که سفارش داده، پنج محموله به میزان ۱۵۵ هزار متر مکعب گاز طبیعی مایع دریافت کرده است. بعدا، مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر، پایان خاموشی برق تا پایان تابستان را اعلام کرد.

بر اساس گزارش رویترز، مصر در راستای توافق برای گسترش برنامه وام خود با صندوق بین‌المللی پول به هشت میلیارد دلار در مارس، متعهد شده که یارانه‌های انرژی را کاهش دهد اما به دلیل مشکلات اقتصادی، افزایش قیمت برق را در سال‌های اخیر، به دفعات، به تاخیر انداخته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل