اولین قدم برای حمایت از بورس برداشته شد

در پی تصمیم بانک مرکزی مبنی بر انجام اقدامات سه‌گانه برای کمک به بازار بورس و تزریق ۱۰ هزار میلیارد تومان به این بازار، امروز بانک ملت برای واریز نقدینگی به صندوق توسعه بازار اعلام آمادگی کرد که با موافقت بانک مرکزی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ‌پس از ریزش‌های یک ماه اخیر بازار سهام، روز ۲۲ مردادماه رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد که سه اقدام مهم بانک مرکزی برای حمایت از بورس در دستور کار است که شامل این موارد می‌شود:

۱. تضمین ۳۶۰ همت اوراق تامین مالی توسط بانک‌های عامل برای انتشار اوراق تامین مالی ریالی جهت طرح‌های توسعه و تامین سرمایه در گردش شرکت‌های بورسی

۲. انتشار ۲ میلیارد یورو اوراق صکوک ارزی برای طرح‌های توسعه شرکت‌های بورسی علی الخصوص در حوزه پتروشیمی و معدن

۳. اعطای ۱.۵ میلیارد یورو وام ارزی برای شرکت‌های بورسی که درآمد ارزی و طرح‌های زودبازده داشته باشند تا از این طریق به افزایش صادرات آنها منجر شود.

محمدرضا فرزین در پی آن امکان واردات در ازای صادرات صنایع فلزی، فلزات رنگی و سایر شرکت‌های همگروه را با نرخ توافقی مجاز اعلام کرد.

 با گذشت حدود یک هفته از اعلام این خبرها مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس اعلام کرده واریز ۱۰ همت در انتظار تایید نهایی بانک مرکزی است که تا امروز خبری از این تایید نبود.

امروز اما از سوی پایگاه خبری بازار سرمایه اعلام شد بانک ملت از بانک مرکزی درخواست کرده تا موافقت خود را برای تزریق پول به صندوق توسعه بازار سرمایه اعلام ککند. بانک مرکزی نیز با این درخواست موافقت و مجوز واریز نقدینگی به این صندوق را صادر کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل