رشد ۱۰۰ درصدی صدور ضمانت نامه برای صنایع کوچک

مدیرعامل صندوق حمایت از سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: پارسال ۴۷۹۰ میلیارد ریال ضمانت نامه صادر شده بود که پیش بینی می شود این رقم امسال با رشد ۱۰۰ درصدی به ۸ هزار میلیارد ریال برسد.

محمدحسین مقیسه مدیرعامل صندوق حمایت از سرمایه گذاری صنایع کوچک در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه صندوق در سال ۱۳۸۳ با ۵۰ میلیارد تومان سرمایه شروع به کار کرد، گفت: اولین افزایش سرمایه صندوق در سال ۱۳۹۰ رخ داد و از محل منابع مختلف به ویژه از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه طی سالهای گذشته، میزان سرمایه صندوق افزایش یافت و هم اکنون به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: علاوه بر افزایش سرمایه صندوق، اوراقی هم دریافت کرده‌ایم که البته هنوز وارد مرحله ثبت نشده‌اند؛ اما به هر حال با جمع اوراق و پرداخت نقدی سرمایه صندوق ۶۰۰ میلیارد تومان است.

مقیسه ادامه داد: بر اساس آخرین آمارهای مربوط به صدور ضمانت نامه، از ابتدای تأسیس صندوق -سال ۱۳۳- ت ا تیرماه امسال، ۲۸۶۶ ضمانت نامه صادر شده که مبلغ این ضمانت نامه‌ها نزدیک به ۲.۵ همت بوده است. نکته مهم‌تر آنکه عملکرد صندوق در بخش اهلیت سنجی و اعتبار متقاضیان مناسب بوده زیرا طبق آمار، ضریب خسارت صندوق نیز از ۱۲ درصد به یک درصد کاهش یافت و ضریب خسارت خالص صندوق نیز در ۵ سال اخیر کمتر از یک درصد شده است.

وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای امسال تا ۲۳ مردادماه رشد ۱۳۰ درصدی در صدور ضمانت نامه‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشته‌ایم که پیش بینی می‌شود امسال صدور ضمانت نامه با رشد ۱۰۰ درصدی به ۸ هزار میلیارد ریال برسد.

به گفته، مدیرعامل صندوق حمایت از سرمایه گذاری صنایع کوچک، پارسال ۴۷۹۰ میلیارد ریال ضمانت نامه صادر شده بود که این رقم در سال ۱۴۰۱ معادل ۱,۶۰۳ میلیارد ریال بود.

گفتنی است، در حال حاضر بالغ بر ۹۰ هزار واحد صنعتی کوچک در ایران داریم که طبق برآوردها بین ۷۰ تا ۸۰ درصد این واحدها فعال و نیمه فعال هستند.

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل