انتشار اوراق گواهی سپرده مدت دار پست بانک ایران ویژه سرمایه گذاری عام

اداره کل سازمان و بهبود روشهای پست بانک ایران با انتشار بخشنامه‌ای به مدیریت شعب استانها و مناطق تهران از انتشار۱۰.۰۰۰ میلیارد ریال اوراق گواهی سپرده مدت‌دار یکساله ویژه سرمایه‌گذاری عام با نرخ ۲۱.۵ درصد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بر اساس این بخشنامه، با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تصویب هیات مدیره، پست بانک ایران از ابتدای شهریور سال جاری ۱۰.۰۰۰میلیارد ریال اوراق گواهی سپرده مدت‌دار یکساله ویژه سرمایه‌گذاری عام با نرخ ۲۱.۵ درصد از طریق شعب بانک در سراسر کشور به فروش می‌رساند.
این اوراق که از ابتدای شهریور منتشر خواهد شد، به صورت تدریجی با محاسبه و اخذ سود روز شمار مدت زمان سپری شده تا پایان روز چهارشنبه ۳۰ آبان ماه و فروش این اوراق پس از این تاریخ ممنوع خواهد بود.
بر اساس این مجوز، این اوراق غیر قابل انتقال و قابل بازخرید قبل از سررسید سالانه با نرخ سود ۵ درصد خواهد بود و سود اوراق به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود.
همچنین، مدت اوراق گواهی از تاریخ آغاز انتشار در اول شهریور سال جاری تا پایان روز اداری اول شهریور سال ۱۴۰۴ به مدت یکسال خواهد بود.

 

خروج از نسخه موبایل