بحران پیش روی تایلند

وزیر دارایی موقت تایلند هشدار داد که اقتصاد تایلند در آستانه بحران قرار دارد که تحت تاثیر کاهش صادرات و بخش تولیدی غیررقابتی فزاینده قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وزیر دارایی موقت تایلند گفت: اقتصاد تایلند به دلیل کاهش صادرات و تولید غیررقابتی تقریباً در بحران است. پیچای چونهاواجیرا در یک سمینار تجاری گفت که صادرات ۷۰ درصد اقتصاد را تشکیل می‌دهد، اما بخش تولید نمی‌تواند تقاضای بازار را برآورده کند. او گفت: ما نمی توانیم رقابت کنیم و خود را وفق دهیم.

دومین اقتصاد بزرگ آسیای جنوب شرقی در سه ماهه آوریل تا ژوئن ۲.۳ درصد نسبت به سال قبل رشد کرد که نسبت به رشد ۱.۶ درصدی سه ماهه قبل شتاب بیشتری داشت. اما رشد سه ماهه به ۰.۸ درصد در سه ماهه دوم نسبت به رشد ۱.۲ درصدی در سه ماه قبل کاهش یافت.

وزارت دارایی این کشور، رشد اقتصادی ۲.۷ درصدی را برای سال ۲۰۲۴ پیش بینی کرده است که پس از رشد ۱.۹ درصدی سال گذشته است که نسبت به همتایان منطقه‌ای عقب مانده است.

طبق گزارش رویترز، انتظار می‌رود بانک مرکزی برای پنجمین جلسه متوالی روز چهارشنبه، نرخ بهره اصلی خود را بدون تغییر در بالاترین میزان بیش از یک دهه گذشته یعنی ۲.۵ درصد باقی بگذارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل