ضعف چین به ضرر نفت برنت می‌شود

گلدمن ساکس پیش بینی کرد قیمت نفت برنت در صورت ضعیف ماندن تقاضای چین برای نفت، به ۶۸ دلار در هر بشکه تا پایان سال ۲۰۲۵، کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کردند تقاضای ضعیف و ریسک‌های نزولی برای رشد تولید ناخالص داخلی چین، نظر ما تقویت می‌کند که نفت برنت در سال ۲۰۲۵، در خطر سقوط از محدوده قیمتی ۷۵ تا ۹۰ دلار قرار دارد.

داده‌های جدید نشان داد نشان داد آهنگ رشد اقتصاد چین در ژوئیه، آهسته شد و قیمت خانه‌های جدید این کشور، با سریع‌ترین روند در ۹ سال گذشته کاهش یافت و تولید صنعتی کند شد و بیکاری افزایش یافت. پالایشگاه‌های چینی در واکنش به تقاضای ضعیف برای سوخت، نرخ پالایش نفت را در ماه میلادی گذشته، به شدت کاهش دادند.

گلدمن اعلام کرد ما نتیجه گرفتیم تغییر سوخت جاده‌ای از نفت به برق و گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی)، علت عمده کندی رشد تقاضای چین را توضیح می‌دهد. این بانک سرمایه گذاری آمریکایی، کندی چشمگیر رشد سال به سال تقاضای چین برای نفت، به دو میلیون بشکه در روز در نیمه اول سال ۲۰۲۴ و کاهش سال به سال در زمستان امسال را ارزیابی کرده است.

اوپک هفته گذشته، برای نخستین بار، پیش بینی خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال جاری و آینده را با اشاره به ضعف تقاضای چین، کاهش داد.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار آسیا، تحت تاثیر نگرانی سرمایه گذاران درباره دورنمای تقاضای جهانی، برای پنجمین روز کاهش یافت. بهای معاملات نفت برنت با ۱۰ سنت کاهش، به ۷۵ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۳ سنت کاهش، ۷۱ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه بود. قرارداد ماه آتی وست تگزاس اینترمدیت برای اکتبر، از ۱۵ اوت، ۶.۹ درصد و نفت برنت، ۶.۴ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل