ارائه خدمات «زائر کارت» به زائران اربعین در سامانه بانکواره بانک توسعه تعاون

زائران اربعین امسال می‌توانند در سامانه بانکواره بانک توسعه تعاون از خدمات «زائر کارت» بهره‌مند شوند.

در راستای ارایه خدمت به زوار اباعبدالله الحسین و در آستانه اربعین حسینی و با استفاده از ظرفیت بانکواره بانک توسعه تعاون، طرح زائرکارت قابل بهره برداری گردیده است.

زائر کارت یک افزونه به کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب بوده و در قالب یک QR کد در اختیار زائر قرار می گیرد تا از طریق آن خدمات ذیل که توسط وزارت کشور ارائه می شود به صورت رایگان در اختیار دارندگان کارت قرار گیرد:

۱- مشاهده اطلاعات بیوگرافی شخص به همراه عکس برای مواقع اضطراری.

۲- مراکز ارائه دهنده تخفیف به دارندگان زائر کارت که با خرید از این مراکز مبلغ تخفیف در حساب صندوق ذخیره اربعین زائر تجمیع و در ایام اربعین قابل برداشت می‌باشد.

۳- ثبت مراکز ارائه دهنده تخفیف کسبه‌ای (مواکبی) که تمایل به ارائه تخفیف به زائران در طول سال می‌باشند اطلاعات خود و صنف و آدرس و … را به همراه تخفیف مورد نظرشان ثبت می‌نمایند.

۴- ثبت کاروان‌ها و هیئت‌ها و مواکب و ثبت مراسمات به همراه سخنران و مداح و سفره احسان و ظرفیت مواکب برای نمایش به زائران در هر نقطه از ایران و عراق. در این بخش هر زائر عضو یک کاروان یا هیئت یا موکب می‌گردد.

۵- موکب درخواست وام که پس از تایید رئیس کاروان یا موکب یا هیئت بر اساس ضوابط هر بانک پرداخت می‌گردد.

۶- موکب سفرهای هدیه شامل بخش‌های ثبت صندلی خالی و درخواست صندلی توسط زائران برای عزیمت به مرزهای ایران و بالعکس و ثبت کمک هزینه سفر برای زائر و درخواست کمک هزینه.

۷- موکب رزرو گذرنامه که در صورت خرید از مراکز تخفیف از موجودی صندوق ذخیره اربعین در تاریخ رزرو شده برای گذرنامه مبلغ برای هر زائر قابل واریز می‌باشد.

۸- صندوق ذخیره اربعین که از محل تخفیفات برای زائر ذخیره و در ایام اربعین قابل برداشت می‌باشد.

۹- موکب دریافت وجه در صورت انتخاب ریال برای زائر موجودی صندوق ذخیره اربعین به حساب زائر واریز و در صورت انتخاب دینار ورد نظر بر حسب ریال موجودی صندوق برای زائر فراهم می‌گردد.

۱۰- ورود اطلاعات شخصی زائر به همراه عکس و بیماری‌ها و داروهای مصرفی در صورت لزوم و ثبت اطلاعات همراهان جهت استفاده در صورت گم شدن زائر در عراق.

۱۱- نمایش اطلاعات زائر که با خواندن QR از بخش نمایش اطلاعات تکمیلی از قبیل بیماری داروی مصرفی و … قابل نمایش می‌باشد.

۱۲- ثبت اطلاعات و زمان حرکت هر خودرو رفت و برگشت (شامل خودروهای شخصی و عمومی) و نمایش اطلاعات خودرویی در صورت ثبت توسط راننده و نمایش آن برای هر زائر و برنامه‌ریزی صحیح جهت استفاده از خودروها و مدیریت رفت و برگشت برای زائران.

۱۳- نمایش اطلاعات موکب فرهنگی به صورت کامل و ارائه این سرویس به همراه زائر کارت برای افراد خارجی که به کربلا مشرف می‌شوند.

جهت بهره برداری از خدمات زائرکارت می بایست پس از ورود و ثبت نام در سامانه بانکواره توسعه تعاون، با انتخاب گزینه زائرکارت، درخواست خود را تکمیل و QR کد اختصاصی خود را دریافت نمایند.

خروج از نسخه موبایل