محصول ایرانی دانش‌بنیان جزء ۱۰ فینالیست جشنواره جهانی واقعیت افزوده

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری خراسان رضوی با بهره‌گیری از فناوری واقعیت مجازی، محصولی را برای سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به منظور آموزش تعمیر گیربکس به عنوان قطعه گرانقیمت ویژه هنرجویان سازمان فنی و حرفه ای طراحی و تولید کرده و این محصول جزء ۱۰ فینالیست جشنواره جهانی عرصه واقعیت افزوده شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جشنواره جهانی XR Awards۲۰۲۴،  شرکت دانش‌بنیان و سرمایه‌پذیر وابسته به صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه موفق شد در کنار بزرگترین شرکت‌های مطرح جهان نظیر کوالکام، جزء ۱۰ فینالیست نهایی قرار بگیرد.

حمیدرضا جمشیدی مقدم، مدیرعامل و هم بنیانگذار این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر، نقش حمایتی بسیار پررنگ و حائز اهمیتی از این شرکت داشته است، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان این رویداد از بزرگترین شرکت‌های فعال این حوزه هستند و به همین دلیل از آن به عنوان «اسکار عرصه واقعیت افزوده» یاد می‌شود.

وی افزود: محصولات ارسال شده از سراسر دنیا به این جشنواره بر اساس معیارهای متفاوت و سختگیرانه بررسی می‌شوند و در نهایت حدود ۱۰ شرکت به عنوان فینالیست‌های این رویداد معرفی می‌شوند.

به گفته‌ وی به تازگی اسامی فینالیست‌های XR Awards ۲۰۲۴ معرفی شده و این شرکت جزء این فینالیست‌ها قرار گرفته است. نتایج و برگزیدگان نهایی طی جشنواره‌ای، ۵ دسامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آذرماه) سال جاری اعلام خواهد شد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: یکی از نکات مهم مورد توجه این جشنواره برای بخش «Education and train»، استفاده از راهکارهای خلاقانه و نوآورانه است. در همین راستا این شرکت دانش‌بنیان با کمک فناوری واقعیت مجازی موفق شده تا محصولی را برای سازمان فنی و حرفه‌ای کشور طراحی و تولید کند که تسهیل‌گر آموزش‌پذیران سازمان در تعمیرات گیربکس‌های اتوماتیک خودرو است.

گیربکس‌های اتوماتیک، تجهیزات پیچیده و گران قیمتی هستند که باعث می‌شود همه هنرآموزان قادر به استفاده از آن و در نهایت یادگیری تعمیر این محصول نباشند. به همین دلیل می‌توان گفت این محصول در راستای برقراری عدالت آموزشی و افزایش کیفیت آموزش طراحی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، اظهار کرد: به علت گران قیمت بودن این تجهیز، ممکن است عمده آموزش‌ها به صورت تئوری انجام شود که کیفیت آموزش را کاهش می‌دهد.

استفاده از این محصول علاوه بر اینکه امکان اجرای عملی این تعمیرات را برای فن‌آموزان فراهم می‌کند، کمک می‌کند این فرایند بدون هیچ مخاطره‌ای انجام شود. مجموع ویژگی‌های این محصول باعث شده تا نمونه مشابه در سطح جهانی نداشته باشد. همین نوع فناوری نیز باعث ورود محصول و شرکت به جمع فینالیست‌های این دوره از اسکار XR شد.

جمشیدی درباره پیچیدگی محصول گفت: گیربکس اتوماتیک خودروهای هیوندا و کیا دارای حدود ۴۵۰ قطعه ریز است که مدل‌سازی، تصویرسازی و متحرک‌سازی و ارائه آن به کاربر، پیچیدگی بسیاری دارد. به همین دلیل مراحل تحقیق و توسعه این محصول افتخارآمیز از ابتدا تا انتها ۱۰ ماه طول کشیده و ۱۰ نفر نیز در انجام آن مشارکت جدی داشته‌اند.

این شرکت دانش‌بنیان از شرکت‌های سرمایه‌پذیر صندوق سرمایه‌پذیر خطرپذیر شرکتی فولاد مبارکه است که در پارک علم و فناوری خراسان رضوی مستقر است و  محصولات متنوعی در حوزه‌های AR/VR/XR در صنایع مختلف دارد.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل