اتحاد سینوپک و رقیبان چینی برای توسعه هیدروژن سبز

گروه سینوپک و بیش از صد نفر از همتایان چینی این شرکت، برای سرعت بخشیدن به ساخت زنجیره تامین هیدروژن سبز و تسریع گذار این کشور به سوختهای غیر آلاینده، با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، این شرکت‌ها در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: بزرگترین پالایشگاه نفت چین با سایر شرکت‌های دولتی برای توسعه این صنعت نوپا، اتحادی را تشکیل داده است. سایر اعضای این گروه شامل غول‌های انرژی شامل شرکت سرمایه گذاری انرژی چین، شرکت شبکه دولتی، شرکتهای نفتی پتروچاینا و CNOOC و همچنین شرکت کشتی سازی دولتی چین هستند.

سینوپک در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده هیدروژن سبز در جهان است. هیدروژن سبز، سوختی غیرآلاینده محسوب می‌شود که با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر ساخته می‌شود و کلید کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش‌هایی مانند فولاد، سیمان و پتروشیمی است اما در رقابت با اشکال کثیف‌تر که عمدتا از گاز طبیعی تولید شده‌اند، به سختی تقلا می‌کند. طبق گزارش بلومبرگ نیو انرژی فاینانس، عرضه جهانی هیدروژن کم کربن تا پایان این دهه ۳۰ برابر خواهد شد، با این حال، ممکن است حجم هنوز برای برآوردن بیشتر اهداف دولت کافی نباشد.

این اتحاد به دنبال رسیدگی به طیف وسیعی از مسائل، از جمله ذخیره سازی و حمل و نقل از نزدیک مراکز انرژی تجدیدپذیر در صحرای دورافتاده غربی چین، به مناطق با تقاضای صنعتی در سواحل شرقی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هزینه های بالا، نگرانی‌های ایمنی و ساختارهای ناکارآمد بازار، پیشرفت چین را در زمینه هیدروژن سبز، آهسته کرده است. سینوپک اکنون حاشیه سود پالایش کاهش یافته و چین به اوج تقاضای نفت نزدیک شده، به دنبال افزایش تولید هیدروژن سبز است. این شرکت در روز چهارشنبه اعلام کرد در حال سرمایه گذاری در تولید پیشرفته تر و ایجاد شبکه های توزیع است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل