نظارت دقیق بر شبکه بانکی با قانون جدید/ اقتدار بانک مرکزی افزایش می‎‌یابد

قانون جدید بانک مرکزی باعث افزایش استقلال و اقتدار این بانک در برخورد با ناترازی‌ها می‌شود.

 جعفر قادری؛ نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با اشاره به ابلاغ قانون جدید بانک مرکزی به شبکه بانکی گفت: این قانون اختیار و اقتدار بانک مرکزی در برخورد با ناترازی‌های بانک‌ها و موسسات مالی را بیشتر کرده به نوعی این قانون باعث افزایش استقلال بانک مرکزی می‌شود.

 

وی افزود: قانون جدید به بانک مرکزی اجازه می‌دهد تا نظارت دقیق‌تری را نسبت به سیستم بانکی اعمال کند و با بانک‌ها و موسسات مالی متخلف که دارای ناترازی هستند برخورد جدی داشته باشد.

 

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: در قانون جدید بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار به هیات عالی تغییر کرده و جایگاه و موقعیت آن نیز ارتقا یافته و تخصصی‌تر شده؛ بنابراین امیدواریم شاهد اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات دقیق‌ترباشیم.

 

قادری ادامه داد: بانک مرکزی در کشور‌های پیشرفته مستقل از دولت عمل می‌کند و سیاست‌های دولت در تصمیمات بانک مرکزی اثری ندارد؛ چون دارای سیاست‌های مستقلی هستند ما امیدواریم با قانون جدید استقلال بانک مرکزی کشورمان افزایش پیدا کند.

 

وی در پایان گفت: امیدواریم در سایه اجرای دقیق قانون جدید بانک مرکزی در حوزه ناترازی‌های بانکی شاهد تداوم برخورد جدی با بانک‌های ناتراز و موسسات مالی متخلف و به حداقل رسیدن ناترازی‌های بانکی و آثار و تبعات آن در کشور باشیم.

خروج از نسخه موبایل