بررسی وضعیت بازار در یک هفته گذشته/ قیمت‌ سکه و طلا از مسیر کاهشی دور زد

در حالیکه طی هفته‌ گذشته (هفته منتهی به ۲۶ مرداد ماه) بازار سکه و طلا علیرغم افزایش ۲۴ دلاری قیمت جهانی طلا کاهشی شده بود، طی یک هفته اخیر کاملا وضعیت بالعکسی را تجربه کرده و برخلاف کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی سیر صعودی طی کرده و هفته را افزایشی به پایان رساند.

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، اظهار کرد: در طول هفته، میانگین ۱۵ دلار کاهش اونس جهانی طلا را داشتیم و به ۲۴۹۳ دلار رسید. علیرغم این کاهش اما مسیر قیمت سکه و طلا طی یک هفته اخیر، مسیری صعودی بود که علت عمده آن را می‌توان نوسانات افزایشی نرخ ارز در داخل دانست.  

رئیس اتحادیه طلارو جواهر تهران، خاطرنشان کرد: جز روز یکشنبه که سیزدهم ماه صفر بود،  به دلیلی برخی اعتقادات برای خرید طلا در این روز و باتوجه به ترویجی که در فضای مجازی صورت گرفت، سبب شد که مقداری در همان روز بازار با افزایش تقاضا روبرو شود؛ جز این یک روز، بازار همچنان در رکود به سر می‌برد و خبری از افزایش تقاضا در این بازار نیست.

وی در رابطه با آخرین قیمت معاملاتی سکه و طلا در بازار و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان افزایش به ۴۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ۷۵۰ هزار تومان افزایش به ۳۷ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان،  نیم سکه با ۶۵۰ هزار تومان افزایش قیمت به ۲۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و ربع سکه با ۵۵۰ هزار تومان افزایش به ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز در آخرین معاملات پایانی هفته هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد که ۲۰۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته گران‌تر شد.  

این مقام صنفی در خصوص آخرین  وضعیت حباب سکه نیز گفت: در آخرین معاملات پایانی هفته در روز پنجشنبه هر قطعه سکه هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان دارای حباب بود که علیرغم افزایش قیمت‌ها، اما کاهش ۱۵۰ هزار تومانی را در مجموع در کل هفته ثبت کرده است.  

بذرافشان ادامه داد: در آخرین معاملات روز پنجشنبه،   ۱۱۹ هزار تومان هر گرم طلای ۱۸ عیار افزایش قیمت داشته که سه میلیون و ۵۸۰ هزار تومان به ازای هر گرم مبنای معاملات طلا قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه طلا و خواهر تهران ابراز امیدواری کرد که پس از اتمام ماه صفر، شرایط بازار و صنف و صنعت طلا کشور بهبود پیدا کند و کمی رونق به این بازار بازگردد و شرایط اصناف تغییر پیدا کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل