دومین الماس بزرگ تاریخ یافت شد

یک الماس بزرگ ۲۴۹۲ قیراطی از معدنی در بوتسوانا کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سنگ کشف شده در معدن Karowe که شرکت کانادایی لوکارا دایموند آن را اداره می کند، هنوز به طور کامل مورد ارزیابی قرار نگرفته است و مشخص نیست که آیا بالاترین کیفیت جواهرات را به دست خواهد آورد یا خیر. اما از الماس ۳۱۰۶ قیراطی کولینان، بزرگترین الماس جهان که تقریبا ۱۲۰ سال پیش در آفریقای جنوبی کشف شد، کوچکتر نیست.

معدن کارو لوکارا با وجود سنگ‌های غول پیکر معروف است. حتی اگر الماس کیفیت جواهری نداشته باشد، بازیابی چنین سنگ بزرگی یک نقطه شکوفایی بزرگ برای لوکارا خواهد بود. این یافته با استفاده از فناوری اشعه ایکس در معدن برای شناسایی سنگ‌های با ارزش بالا در بدنه سنگ اولیه ساخته شده است.

این نشان می‌دهد که معدن Karowe می‌تواند سنگ‌های قیمتی بزرگ را بدون شکستن آنها پردازش و شناسایی کند. بزرگترین الماسی که تا به حال کشف شده است کولینان است که در آفریقای جنوبی در سال ۱۹۰۵ یافت شد.

روسیه بزرگترین تولید کننده الماس در جهان است، اما بیشترین یافته‌های ارزشمند در سال‌های اخیر در بوتسوانا بدست آمده است. این کشور آفریقای جنوبی تلاش کرده است تا قدرت خود را در این صنعت افزایش دهد.

بلومبرگ گزارش کرد که کشف لوکارا در بحبوحه سقوط قیمت الماس انجام می‌شود زیرا این صنعت تقریباً در تمام بازارهای اصلی خود با مشکلاتی مواجه است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل