مخازن وانت‌بارهای گازسوز رایگان بازدید می‌شود

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از آغاز طرح بازدید رایگان مخازن خوردروهای وانت‌بار در سراسر کشور خبر داد و گفت: با کمک اتحادیه سوخت‌های جایگزین موفق شدیم طرح رایگان مخزن‌های سی‌ان‌جی خودروهای وانت‌بار را در سراسر کشور اجرا کنیم و از زمان آغاز این طرح، صدور گواهی سلامت چهار برابر افزایش یافته است.

به گزارش آرمان اقتصادی، سعید رحمان‌سالاری، با بیان اینکه بیشترین حوادث بخش خودرویی مربوط به وانت‌بارهای سبک و سنگین است، گفت: با همکاری اتحادیه سوخت‌های جایگزین از تیر امسال، طرح بازدید رایگان در کشور آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه خودروهای وانت‌بار عمومی سبک و سنگین ‌می‌توانند به‌منظور بازدید از مخازن خود به کارگاه‌های منتخب که در جایگاه‌های سی‌ان‌جی با نصب بنر اطلاع‌رسانی شده است، مراجعه کنند، افزود: درصورت تأیید سلامت مخزن، مالکان گواهی سلامت خودرو را دریافت ‌می‌کنند و در صورت وجود مشکل، مالک خودرو موظف به تعویض مخزن خودرو است.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه براساس بررسی‌های موجود، از ابتدای اجرای طرح‌ سی‌ان‌جی در کشور تاکنون، حدود ۲۷۰ حادثه در جایگاه‌ها اتفاق افتاده است که ۷۱درصد آن مربوط به خودروها بوده است، تصریح کرد: بیش از ۹۰درصد حوادث خودرویی ناشی از فرسودگی، خوردگی و یا دست‌کاری در مخازن بوده است.

رحمان‌سالاری با تأکید بر اینکه عمر مفید مخازن سی‌ان‌جی در نهایت ۱۵ سال است، گفت: تعویض مخزن خودروهای سی‌ان‌جی با عمر ۱۵ سال الزامی است، ازاین‌رو در بخش تاکسی‌ها با کمک دولت و اخذ مجوز توانستیم به‌صورت رایگان طرح تعویض مخازن فرسوده این خودروها را در کشور اجرا کنیم؛ رانندگان تاکسی که تاریخ انقضای مخازن آن‌ها فرارسیده و یا به دلیلی مخازن خودروی آن‌ها فرسوده شده است، باید به اتحادیه ذیربط مراجعه و اقدام‌های لازم برای معرفی جهت تعویض مخازن انجام دهند.

وی با بیان اینکه طرح تعویض رایگان مخازن فرسوده فعلا در مورد تاکسی‌ها اجرایی می‌شود، افزود: در مورد وانت‌بارها، برابر هماهنگی با اتحادیه سوخت‌های جایگزین، فقط بازدید از مخزن و اعلام وضعیت سلامت آن به راننده رایگان است و در صورت تأیید سلامت مخزن از سوی کارگاه‌های مجاز، برای این خودروها گواهی سلامت سوخت صادر می‌شود.

افزایش ۴ برابری صدور گواهی سلامت مخازن سی‌ان‌جی

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: این طرح بازخورد بسیار مطلوبی در کشور داشته و از زمان آغاز آن، صدور گواهی سلامت در برخی نقاط تا چهار برابر افزایش یافته است.

رحمان‌سالاری با اشاره به اینکه کارگاه‌های منتخب از سوی اتحادیه سوخت‌های جایگزین به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که پراکندگی آن‌ها در سراسر کشور ممکن شده است، افزود: در خودروهای وانت‌بار به دلیل محل نصب مخزن و احتمال نفود آب به زیرمخازن نصب شده، احتمال پوسیدگی زودتر از موعد انقضا وجود دارد؛ بنابریان به منظور حفظ ایمنی این خودروها، تمامی دارندگان خودروهای وانت‌بار دوگانه‌سوز برای بررسی وضع مخازن نصب‌شده به کارگاه‌های منتخب مراجعه و نسبت به اخذ گواهی سلامت سوخت اقدام کنند.

وی ادامه داد: در این طرح هیچ‌گونه هزینه‌ای از مالکان خودروهای وانت‌بار دریافت نمی‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل