برای رونق بازار سرمایه و بخش تولید اجرای قانون مالیات بر سوداگری ضروری است/ نقطه هدف قانون مالیات بر عایدی سرمایه جلوگیری از سوداگری در بازار دارایی‌هاست

بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مجلس دوازدهم پیگیر اجرای قانون مالیات بر سوداگری است، تاکید کرد: ایجاد مانع در برابر فعالیت دلالان و حمایت از ورود نقدینگی به بازار سرمایه و بخش تولید، با اجرای قانون مالیات بر سوداگری، ضروری است.


بهروز محبی نجم‌آبادی، با اشاره به آخرین وضعیت قانون مالیات بر سوداگری به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، گفت: پس از اصلاح برخی موارد قانون مالیات بر سوداگری، مجلس شورای اسلامی در انتظار تایید این قانون در شورای نگهبان است تا به محض تایید، آن را ابلاغ کند.

رونق بخش تولید و رسیدن بازار سرمایه به جایگاه اصلی

او با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس و دیگر کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی بر اجرای این طرح در کشور همانند کشورهای دیگر تاکید بسیار دارند، افزود: برای رونق بخش تولید و رسیدن بازار سرمایه به جایگاه اصلی، اجرای این قانون در کشور ضروری است.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به اینکه با تصویب قانون مالیات بر سوداگری، سوداگران مشمول مالیات خواهند شد، گفت: نقطه هدف قانون مالیات بر عایدی سرمایه جلوگیری از سوداگری در بازار دارایی‌هاست؛ و جامعه هدف این قانون سوداگرانی هستند که هیچ تولیدی در اقتصاد ایجاد نمی‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: تنها راه جهش تولید، تجهیز منابع از طریق بازار سرمایه و تامین مالی پروژه‌های بزرگ و زیرساخت‌های اصلی است. لذا هیات رئیسه مجلس پیگیر ابلاغ و اجرای این قانون هستند.امیدواریم به زودی اشکالات مربوط به آن رفع و همزمان با تایید شورای نگهبان، شاهد ابلاغ آن باشیم.

افزایش مبادلات و تبادلات تجاری

محبی نماینده مجلس دوازدهم مجلس، در رابطه با پیمان پولی ایران و روسیه گفت: با توجه به اینکه یکی از تحریم های جدی برای هر کشوری تحریم پولی است، بنابراین انعقاد پیمان‌های پولی، ارزی و بانکی دوجانبه یا چندجانبه از جهات بسیار مختلفی به خصوص در زمان تحریم به نفع کشور است. چرا که روسیه تعهدی به کشور آمریکا ندارد و در پیمان پولی به ایران کمک خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات تاکید کرد: انعقاد پیمان پولی و توافق بر سر این موضوع به‌معنای افزایش مبادلات و تبادلات تجاری بین دو کشور به خصوص شرکت‌های صادرکننده بورسی است. این پیمان از این منظر حائز اهمیت است که با وجود تحریم‌ها، هر دو کشور کشور می‌توانند کالاهای مورد نیاز کشور هدفشان را صادر و کالاهای مورد نیاز خود را به قیمت مناسب و متعادل بدون نگرانی از وجود تحریم‌ها وارد کنند.

محبی یادآور شد؛ به طور قطع با پیمان پولی، کشور ما می‌تواند نیازهای کشور روسیه را برطرف و تولیدات خود را برای صادرات به آن کشور صادر کند.

خروج از نسخه موبایل