تاکید موثقی نیا در مجمع عمومی، بر حرکت ایمیدرو در راستای اساسنامه

واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو):

محمد رضا موثقی نیا خواستار همکاری اعضای مجمع سازمان برای بازگشت ایمیدرو به اصل اساسنامه و اهداف اولیه شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در مجمع عمومی عادی سالانه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ضمن تسلیت ایام ماه صفر، اربعین حسینی و همچنین گرامی داشت یاد شهدای دولت (رجایی، باهنر و رئیسی)، تاکید کرد: این سازمان از ابتدای تاسیس به رغم تمامی چالش هایی همچون تحریم ها، محدودیت های انرژی، تامین مالی، نیازهای ارزی و … تاکنون همواره روند رو به رشدی را پشت سرگذاشته با اینحال نیاز است برای تسریع در برنامه های ایمیدرو -به عنوان یک سازمان حاکمیتی-، اساسنامه اولیه آن مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با یادآوری جایگاه راهبری ایمیدرو در توسعه معدن و صنایع معدنی ادامه داد: ایمیدرو باید بتواند طبق اهداف اولیه در پیشبرد طرح های خود آزادی عمل بیشتری داشته باشد

موثقی نیا افزود: طی سالیان اخیر در هر دوره شاهد تصویب بند قانونی ( در بودجه یا سایر قوانین مقررات) بر سر راه فعالیت های این سازمان شده ایم که در برخی موارد رهگشا نبوده بلکه سبب دور شدن ایمیدرو از وظایف ذاتی خود شده است.

وی تاکید کرد: موانع ایجاد شده اثرات و موانع مشهودی ایجاد کرده که امیدواریم اعضای مجمع در دوره های بعدی معضلات کنونی را برطرف سازند.

موثقی نیا همچنین به دو چالش دیگر پیش روی توسعه معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: جذب نیروی انسانی متخصص از حلقه های نخستین که همانا دانشگاه ها باشد با چالش همراه بوده به طوری که شاهد کاهش ورودی رشته های معدنی شده ایم و این امر به نفع ایمیدرو و حتی شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی کشور نیست.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در عین حال اظهار داشت: به رغم تمامی موانع های پیش رو این سازمان، تقریبا تولید تمامی محصولات معدنی و صنایع معدنی، با رشد همراه شدند. هرچند در برخی تولیدات به سبب کمبود مواد اولیه و محدودیت برق با چالش هایی همراه بوده اند.

موثقی نیا همچنین با یادآوری خبر انتخاب ایمیدرو به عنوان سازمان برتر، گفت: طبق اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور، لوحی به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به عنوان سازمان برتر تولیدی در سال ۱۴۰۲ اعطا شد.

وی تاکید کرد: این مهم حاصل تلاش های جهادگونه تمامی ارکان سازمانی، شرکت و واحدهای زیرمجموعه و تابعه و نیز همکاری و همراهی بخش خصوصی بوده است.

خروج از نسخه موبایل