واکنش ایلان ماسک به دستگیری پاول دوروف

ایلان ماسک با خاطرنشان کردن مسائل مربوط به آزادی بیان، در پلتفرم رسانه اجتماعی خود به دستگیری پاول دوروف بنیانگذار و مالک تلگرام واکنش نشان داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، پاول دوروف، بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام، از جمهوری آذربایجان عازم فرانسه بود که در فرودگاه لو بورژه نزدیک پاریس بازداشت شد. رسانه‌های فرانسوی گزارش دادند که دوروف پس از خروج از جت شخصی‌اش بازداشت شده است و این دستگیری به تحقیقات مربوط به عدم تعدیل محتوای تلگرام در ارتباط است که مقامات ادعا می‌کنند به فعالیت‌های مجرمانه اجازه داده است در این پلتفرم رشد کنند.
به نقل از ایندیا تایمز، ایلان ماسک، غول فناوری آمریکایی و مالک شبکه اجتماعی ایکس، به سرعت به این خبر در پلتفرم رسانه اجتماعی خود واکنش نشان داد.
ماسک لینک یک پیام از هوش مصنوعی گروک(Grok) خود را در حساب رسمی ایکس منتشر کرد و به طعنه روی آن نوشت: این مورد تکمیلی اول را بررسی کنید. بسیار قانع کننده است. در این پست جزئیات دستگیری دوروف توضیح داده شده است و تحقیقات در حال انجام در مورد اعمال تعدیل تلگرام برجسته شده است.
ماسک به همین جا بسنده نکرد. او با اشتراک‌گذاری مجدد پستی از حساب کاربری «OSINTdefender» واکنشش را ادامه داد و شرح خود را اضافه کرد. او نوشت: تصور کنید در اروپا در سال ۲۰۳۰ هستند و شما به خاطر لایک کردن یک میم اعدام می‌شوید. این اظهار نظر بر نگرانی‌های ماسک در مورد آینده آزادی بیان در اروپا تاکید می‌کند که به یک سناریوی ویران‌شهری اشاره دارد که در آن حتی بی‌ضررترین فعالیت‌های آنلاین می‌تواند منجر به عواقب شدید شود.
دوروف، دو تابعیتی فرانسه و امارات متحده عربی است و در حال حاضر در دبی اقامت دارد.
ماسک همچنین به خبر احتمالی تعیین حکم ۲۰ سال زندان برای پاول دوروف نیز واکنش نشان داده و در توییت جدیدی نوشته است: ۲۰ سال …
او توضیح دیگری در این مورد ارائه نکرده است.
اظهارات ماسک بحث بر سر توازن بین آزادی بیان و اعتدال محتوا را دوباره برانگیخته است و اظهارات وی توجه را به آنچه که او به عنوان تهدید فزاینده برای آزادی‌های فردی در اروپا می‌داند، جلب کرده است.
پاول دوروف، بنیانگذار و مدیر عامل تلگرام، در فرودگاه لو بورژه(Le Bourget) در نزدیکی پاریس به اتهام عدم تعدیل محتوای تلگرام و اجازه فعالیت‌های مجرمانه دستگیر شد.
انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل