آغاز کنفرانس جهانی زیرساخت عمومی دیجیتال و فناوری‌های نوظهور

کنفرانس جهانی زیرساخت عمومی دیجیتال و فناوری‌های نوظهور در هند آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کنفرانس جهانی زیرساخت عمومی دیجیتال و فناوری‌های نوظهور در هند با حضور محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی ایران آغاز به کار کرد.

این کنفرانس با هدف به اشتراک‌گذاری تجارب کشورها در بکارگیری زیرساخت‌های الکترونیک بانکی و امکان‌سنجی بکارگیری آن در پرداخت‌های برون مرزی، با حضور رؤسا و مدیران ارشد بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله ایران و هند و فعالان فناوری‌های نوین و نوظهور حوزه بانکی، در بنگلور هند برگزار می‌شود.

گفتنی است، در چارچوب تقویت دیپلماسی پولی و بانکی، فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی به منظور شرکت در کنفرانس جهانی زیرساخت عمومی دیجیتال و فناوری‌های نوظهور و همچنین تقویت و توسعه مناسبات اقتصادی، پولی و بانکی با اعضای اصلی گروه بریکس، دیشب وارد بنگلور هند شد. رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین در این سفر که هیأتی فنی، وی را همراهی می‌کند در راستای افزایش همکاری‌های پولی و بانکی با شرکای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با همتایان خود در حاشیه این اجلاس به رایزنی و گفتگو می‌پردازد.

بَنگَلور مرکز ایالت کَرناتَکه، یکی از شهرهای مهم و بزرگ هندوستان است و بیش از ۱۲ میلیون جمعیت دارد. بَنگَلور در سال‌های اخیر به عنوان مرکز فناوری اطلاعات هند نیز شهرت پیدا کرده است.

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل