فرمان اجرای سرشماری عمومی کشاورزی از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد

رئیس جمهور طی فرمانی اجرای سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ را براساس مواد (۵) و (۶) قانون مرکز آمار ایران به کلیه وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی و وابسته به دولت و شرکت‌های دولتی، ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مسعود پزشکیان فرمان اجرای سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ را به کلیه وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی و وابسته به دولت و شرکت‌های دولتی ابلاغ  کرد. این فرمان در اجرای ماده (۴) قانون مرکز آمار ایران و استناد به مصوبه شصت و دومین جلسه شورای عالی آمار ایران بوده و مرکز آمار ایران موظف است سرشماری عمومی کشاورزی را در آبان ماه سال ۱۴۰۳، به مرحله اجرا درآورد.

در این فرمان آمده است:

« در  اجرای ماده (۴) قانون مرکز آمار ایران و با استناد به مصوبه شصت و دومین جلسه شورای عالی آمار، «شورای راهبردی سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳»، «سازمان برنامه و بودجه کشور» و «مرکز آمار ایران و پژوهشکده تابعه»، مکلف‌اند، سرشماری عمومی کشاورزی را در آبان ماه سال ۱۴۰۳ به مرحله اجرا درآورند.

در مدت زمان اجرای سرشماری یاد شده،  کلیه وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی و وابسته به دولت و شرکت‌های دولتی مکلف‌اند، براساس ماده ۵ و ۶ قانون مرکز آمار ایران، نسبت به دراختیار قرار دادن کلیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز سرشماری اقدام نمایند. »

گفتنی است؛ سرشماری کشاورزی ۱۴۰۳، در آبان ماه سال جاری به مدت ۳۰ روز اجرا خواهد شد. آخرین سرشماری کشاورزی در سال ۱۳۹۳ انجام شده است و این سرشماری، ششمین سرشماری کشاورزی کشور است. از جمله اهداف این سرشماری، تهیه فهرست بهره‌برداران کشاورزی (تهیه چارچوب آماری مورد نیاز برای آمارگیری نمونه‌ای بین سرشماری‌ها)، تهیه اطلاعات ساختاری و پایه‌ای از بخش کشاورزی در سطوح جغرافیایی کوچک (آبادی/ شهر)، گردآوری آمار مربوط به سطح کاشت حدود ۵۰ محصول زراعی (گندم، جو، شلتوک، ذرت و …) و ۴۸ محصول باغی (از قبیل پرتقال، سیب، خرما، انگور، انار و …) و محصولات نادر و یا محصولات با اهمیت منطقه‌ای، گردآوری آمار مرتبط با فعالیت پرورش دام (تعداد، ترکیب جنس گاو، گوسفند، بز، گاومیش و شتر)، پرورش طیور، کشت گلخانه‌ای، مزارع آبزی‌پروری، پرورش زنبور عسل، پرورش کرم ابریشم و موارد دیگر، جمع‌آوری اطلاعات مربوط  به وضعیت تاسیسات آبیاری تحت فشار و گردآوری اطلاعات مرتبط با بهره‌برداران (سن، جنس و سواد و تحصیلات)، می‌باشد.

این فرمان رئیس جمهوری، در تاریخ اول شهریور ماه ۱۴۰۳، برای اجرا ابلاغ شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل