۳۰ پروژه عمرانی در بخش آب و فاضلاب خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد

همزمان با هفته دولت، از ۳۰ پروژه عمرانی در بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی خوزستان بهره‌برداری شد.

در راستای تامین کمی و کیفی آب شرب شهرهای استان، شرکت آبفا خوزستان همزمان با هفته دولت ۲۴ پروژه عمرانی را در بخش آب با ارزش ریالی ۳۶۲۱ میلیارد ریال در ۴۹ روستا و ۱۴ شهرستان به بهره‌برداری می‌رساند. با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ۵۴۹  هزار و ۴۵۴ نفر از خدمات ارایه‌ شده در این ارتباط منتفع خواهند شد.

صابر علیدادی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بخش عمده‌ای از اعتبارات هزینه شده برای اجرای پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی و استانی است و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ۵۴۹ هزار و ۴۵۴ نفر از خدمات ارایه‌ شده در این ارتباط  بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: بهره‌برداری از ۲۴ پروژه عمرانی آبرسانی و ۶ پروژه عمرانی فاضلاب از جمله مواردی هستند که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.   

علیدادی پروژه‌های افتتاح‌شده در هفته دولت را شامل احداث و اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث و بازسازی مخازن ذخیره آب، خرید و حفر و تجهیز چاه‌ها و خطوط انتقال آب، احداث و تکمیل ایستگاه پمپاژ و اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب در شهرها و روستاها عنوان کرد.

 وی تاکید کرد: در بخش آبرسانی شهری ۱۲ پروژه در هفت شهرستان با اعتبار یکهزار و ۷۹۰ میلیارد ریال و در بخش آبرسانی روستایی ۱۲پروژه در ۴۹ روستا با ارزش ریالی یکهزار و ۸۳۱ میلیارد ریال وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

علیدادی گفت: پروژه‌های هفته دولت بخش آبرسانی شهری این شرکت مربوط به شهرهای باغملک، دزفول، اهواز، شوشتر، امیدیه، جایزان، سوسنگرد، حسینیه، چم گلک و اندیمشک است.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت با اجرای پروژه‌های عمرانی ساکنین ۴۹ روستا از خدمات ارایه‌ شده در این ارتباط منتفع خواهند شد، بیان کرد: این پروژه‌ها مربوط به روستاهای شوش، ایذه، شوشتر، بهبهان، امیدیه، هویزه و صیدون است.   

علیدادی ادامه داد: در اجرای ۲۴ پروژه عمرانی در بخش آب شهری و روستایی خوزستان، ۶۲ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال،یک باب احداث و بازسازی مخازن ذخیره آب و حفر و تجهیز پنج چاه در هفت شهرستان و اجرای ۹۰ کیلومتر خطوط انتقال آب، احداث ۶ باب مخزن ذخیره آب، حفر چاه و تجهیز چاه‌ها و خطوط انتقال ۱۱ مورد، احداث و تکمیل یک مورد ایستگاه پمپاژ و اصلاح و توسعه ۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب در ۴۹ روستا به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان اظهار کرد: در بخش فاضلاب ۶ پروژه در پنج شهر با اعتبار ۳ هزار و ۷۹۰  میلیارد ریال در شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر، بندرامام و شوشتر وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب خوزستان، در زمان حاضر به ۸۹ شهر، ۳۰ شهرستان و بیش از ۵۰۰۰ روستا خدمات ارائه می‌کند، ادامه داد: در اجرای ۶ پروژه عمرانی در بخش فاضلاب شهری خوزستان، اجرای ۸۲ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب، تکمیل و راه‌اندازی یک باب ایستگاه پمپاژ، احداث یک باب تصفیه‌خانه فاضلاب و نصب یکهزار و ۷۶۰ فقره انشعاب فاضلاب در پنج شهر استان به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل