خسارت ۳۰۰ میلیارد دلاری جرایم سایبری به شرکت‌های آلمانی

جرایم سایبری و اقدامات خرابکاری، در سال میلادی گذشته، حدود ۲۶۷ میلیارد یورو (۲۹۸ میلیارد دلار) هزینه برای شرکت‌های آلمانی بر جای گذاشت که نسبت به سال قبل، رشد ۲۹ درصدی داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نظرسنجی انجمن صنعتی بیتکام (Bitkom) از حدود هزار شرکت از همه بخش‌ها، نشان داد ۹۰ درصد، حملات سایبری بیشتر در ۱۲ ماه آینده را پیش بینی می‌کنند و ۱۰ درصد دیگر، همین حجم از حملات را پیش بینی کرده اند.

طبق یافته‌های این نظرسنجی، حدود ۷۰ درصدی از شرکت‌هایی که هدف حملات قرار گرفتند، این حملات را به جرایم سازمان یافته نسبت داده اند، در حالیکه ۸۱ درصد از این شرکت‌ها، سرقت داده از جمله داده مشتری، دسترسی به داده و گذر واژه و همچنین مالکیت معنوی مانند امتیاز انحصاری را گزارش کردند.

همچنین حدود ۴۵ درصد از این شرکت‌ها اعلام کردند می‌توانند حداقل یک حمله را به چین نسبت دهند که بالاتر از ۴۲ درصد در سال ۲۰۲۲ بود. حملاتی که به روسیه نسبت داده شد، با ۳۹ درصد، در رتبه دوم قرار گرفت.

رالف وینترگرست، رئیس بیتکام در بیانیه‌ای گفت: این وضعیت تهدید برای اقتصاد آلمان، بدتر شده است و شرکت‌ها باید تدابیر محافظتی را مضاعف کنند.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش حملات در سال ۲۰۲۳، شرکت‌ها را واداشت ۱۷ درصد از بودجه فناوری اطلاعات خود را به امنیت دیجیتال اختصاص دهند که بالاتر از ۱۴ درصد در سال ۲۰۲۲ است اما تنها ۳۷ درصد از شرکت‌ها گفتند که برنامه اضطراری برای واکنش به وقایع امنیتی در زنجیره تامین خود دارند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل