۱۵۰۰ مرکز جوار و بین‌کارگاهی تا پایان سال راه اندازی می‌شود

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از راه‌اندازی ۱۵۰۰ مرکز جوار و بین‌کارگاهی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهرداد عظیمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توسعه سرمایه انسانی، تدوین استانداردها و سرفصل‌های آموزشی، ارائه آموزش‌های مهارتی، سنجش صلاحیت حرفه‌ای و تربیت مربیان در حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر را مأموریت اصلی این سازمان برشمرد.

وی افزود: بیش از ۱۱۷۰۰ استاندارد مهارتی تدوین شد و آموزش‌های مهارتی به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر با رشد ۳۴ درصدی همراه بود.

وی با بیان این که سنجش صلاحیت حرفه‌ای ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر با رشد ۵۱ درصدی همراه شد، ادامه داد: رشد ۱۱۹۴ درصدی در صدور مجوز آموزشگاه آزاد و واگذاری بیش از ۶۰ درصد از مأموریت‌های ذاتی سازمان به بخش خصوصی و … در دو سال اخیر نسبت به مدت مشابه از عملکردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در بخش‌های دولتی و خصوصی بود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه یکی از حوزه‌هایی که با افتخار تحریم‌ها را شکست، صنایع کشور بوده است، تصریح کرد: راه اندازی ۱۵۰۰ مرکز جوار و بین کارگاهی تا پایان سال در راستای برقراری ارتباط بین آموزش و صنایع، یکی از راهبردهای اساسی این سازمان متناسب با شعار سال صورت می‌پذیرد.

وی ۶۵۹ مرکز و بیش از ۴۸۰۰ کارگاه آموزشی، بیش از ۳۶ هزار آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد و ۴۰ هزار مربی در بخش دولتی و خصوصی را از ظرفیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در برقراری عدالت آموزشی خواند.

ضرورت توجه ویژه به آموزش‌های مهارتی

عظیمی با اشاره به عصر پیشرفت شتابان تکنولوژی و فناوری اطلاعات به عنوان یک پدیده جهانی، خاطرنشان کرد: بر اساس پایش داده‌های آماری در خصوص کمترین نرخ بیکاری در دو سال اخیر، ۷۹ درصد از افراد دارای شغل و درآمد، آموزش‌های مهارتی را کسب کرده‌اند که این امر نشان دهنده تأثیر بسزای آموزش‌های مهارتی در اشتغال است و توجه ویژه توسعه آموزش‌های مهارتی با نگاه به آینده در کشور و توزیع متناسب منابع مالی در توسعه مهارت آموزی در کشور را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه آزمون‌های استخدامی در کشور به صورت تئوری و نظری برگزار می‌شود و بعضاً افراد استخدام شده از مهارت کافی برخوردار نیستند، اذعان کرد: در آزمون‌های مهارتی ۲۵ درصد دانش و ۷۵ درصد عملی مورد سنجش قرار می‌گیرد و بازآموزی شاغلین در صنایع، پس از سنجش صلاحیت حرفه‌ای و فرآیند جذب نیروی جدید الاستخدام از مسیر موفقیت در آزمون‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از عملکرد موفق این سازمان در ورود به حوزه اشتغال است.

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل